Graag gedaan.
De meeste polijstpads zijn 75 mm in diameter en worden gebruikt op luchtslijpers en die heb je van van 3M en ook andere merken.
Wat ik heb gedaan is een steunschijf van een haakse poetsmachine kleiner gemaakt en de poets-schijf die daar dan op komt ook aangepast naar 80 mm.
Een haakse slijper/poetsmachine werkt bij mij toch nog altijd het prettigst, boormachine heeft een verkeerde stand voor polijstwerk bij kunststof (vind ik).
Kijk anders nog ff bij de gamma, karwei, praxis of je een poets-schijf kan vinden.
Het is niet de ideaalste plek om voor een schijf te gaan kijken, maar hebben er vaak wel iets bruikbaars tussen zitten.
Je kan ook zelf een poets-schijf maken van een paar stukken pluisvrije zachte stof.
Rond knippen en dan een rand omzomen met een koord er doorheen om aan te trekken.
Daaronder eerst nog een paar dezelfde stukken stof om te voorkomen dat het fout gaat als de schijf te snel slijt.
Niet te veel toeren maken en ook niet te lang op dezelfde plek blijven poetsen. Kunststof kan slecht tegen wrijvingswarmte.
De doorgestikte lappen polijst-schijven die op je boormachine
kunnen, zijn niet geschikt om je lampenglas te polijsten, omdat je een te klein polijst-oppervlak hebt en
daardoor het kunststof niet vloeiend kan polijsten.
Je hebt dan grote kans dat je golven in je lampenglas veroorzaakt en dat ziet er dan niet meer uit.
Wat een lang l . l verhaal he?
Succes