ditributieketting spanner

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: het lijkt net of de distributie ketting van mijn 19 n blok niet meer op spanning gehouden wordt.

Tijdens het rijden leek het eerst als of het blok op 3 cilinders ging lopen kon niets aparts vinden.

Maar als ik de krukas heen en weer draai blijft de nokkenas eerst even stilstaan voor dat hij mee beweegt.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit het beste weer kan maken?

Gr Ton

Je moet hem 1 kant op draaien, draai je hem tegen de richting in zal je altijd zien dat je nokkenas even niet mee beweegt

om goed te kunnen kijken of de ketting nog goed op spanning licht doe je dat door de ketting omhoog te tillen boven op het tandwiel kun je dit boven de tanden uit kunt tillen is of de spanner kapot of de ketting versleten

bedankt voor de tips zit inderdaad wat ruimte op de ketting ga volgende week op mijn werk wel wat bij de spanner oplassen dan in de winter maar een nieuwe distributie ketting en geleiders monteren

maakt niet uit want de las leg je aan de buiten zijde op de kop van de spanner je moet er ook een gat in boren en dat een lange bout met moer op lassen met de bout zorg je er voor dat de spanner beperkt word in het terug drukken door de ketting .

Ik heb ooit het pasvlak waar de dichting op rust een stukje afgedraaid, ik heb ergens de correcte vereiste

afmetingen liggen met tekening maar geef me efkes tijd...

vandaag een m 8 moer er op gelast de ketting komt weer op spanning .

iemand nog een idee of er nog een nieuwe ketting en geleiders leverbaar zijn en waar ik ze kan kopen?

Reproductie zijn ze er...maar de pasvorm is ruk. Daar ben ik wel achter gekomen.

Met goed geluk vond ik bij een Opeldealer nog ergens een stel geleiders.

Je kunt die kettingspanners ook instelbaar krijgen.

Heb zelf alles nieuw gekocht, nieuwe ketting met slotje (makkelijk met kop los halen) Spanner/tandwielen/geleiders....Enkel waren dus die geleiders niets waard.

http://www.edelschmiede.com/shop/rep-kit-steuerkette-opel-cih" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie hier de slecht passende imitatie troep.....:

Bij de kettingset van altopelhilfe zitten imitatie kettinggeleiders. Schijnt dat ze na een tijdje broos worden en afbreken. . De kleine geleider past daarbij ook nog eens voor geen streep, en dat zou dan aangepast moeten worden...volgens de verkoper :thumbdown

20150201_160212_zpso4a3f1lz.jpg

Origineelnummers.....Hopelijk kun je ze nog ergens vinden.

20150206_185325_zpsbgbvyqgl.jpg

Past perfect

20150206_185540_zpsujh76arh.jpg

Terug
Naar boven