Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?

asconahobbyist

Woont hier bijna
Bij de Astra van mn schoonmoeder (een x16szr van 1999) is bij stationair lopen de riem gebroken. Hoe groot is de kans dat er kleppen krom zijn?? (dan weet ik of ik dr gerust kan stellen of dr ziek moet maken,en mezelf ook want ik zal moeten fixen :???: )

hihi.. kleuterjuf was weggelopen... dus ja.. dan krijg je dat he.. whahaha

maar goed bezig..

ik twijfelde eraan.. omdat 9 van de 10 keer als de riem gesprongen is er (lichte) schade is... dan heb jij dus die 1 van de 10 waar het niet gebeurd is

Lees dat het eigenlijk een vrijloop motor is.

Maar het snelste is een disriem er op leggen en compressie meten.

Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.

Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.

Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer "op tijd" zet, er niks aan de hand is

@xladage wrote:Het is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.

Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.

Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer "op tijd" zet, er niks aan de hand is

Klopt idd de 1.4 en de 1.2 zijn geen vrijloop motoren de 1.6 8v wel

jullie praten allemaal poep, ik heb een x16szr uit 1999 gehad en, heb het zelf getest door de krukas rond te draaien zonder riem

Nee zonder bougies erin draai je em heel makkelijk rond, je hoort en, voelt em duidelijk tegen de kleppen aan tikken

ik kijk toe.. heb dit soort situaties al vaker ervaren dat ik wat zei en het niet klopte.. nu een kijken vanuit een andere hoek wie voor de prijs achter deur 1 of 2 kiest :jerry -offtopic

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de kop eraf halen.. de riem is er al af.. dus dan 10 bouten om de kop los te halen en te kijken hoe de kleppen zijn.. hoef je niet te gokken en weet je ook meteen hoe groot je schade is.. als er schade is...

Gaat bij de X16SZ(R) bijna altijd goed wanneer de riem knapt.

Op tijd zetten, nieuw riempje er omheen en kijken hoe het loopt. Waarschijnlijk is het goed gegaan. Maar er is idd een kans op kromme kleppen.

Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.

Motor op tijd.

Riem erop.

En proberen maar.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@wim-v6 wrote:Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.

Motor op tijd.

Riem erop.

En proberen maar.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

Terug
Naar boven