distributieriem interval 120000? klopt dit?

GerardOPC

Post weinig
Goedemorgen,

Ben gisteren bij de dealer geweest voor een afspraak voor onderhoud van onze zafira opc. (z20let 2002)

Ik had echter veracht dat de distributieriem vervangen moesten worden.

Dit is de laatste keer gebeurd bij 146000 km (is nu 4 jaar gelden en 55000 km verder), echter geeft mijn dealer aan dat opel de interval verhoogt heeft.

volgens hem 8 jaar of om de 120000km , dit vind ik erg veel.

Iemand dit eerder gehoord??? ik twijvel om hem toch te laten vervanen incl. waterpomp etc.

Bij de Z20leh was het toch wel 8 jaar of 120.000km? of niet?

Misschien is je garage daar wel mee in de war :hmmz

Bij de Z20leh was het toch wel 8 jaar of 120.000km? of niet?

Misschien is je garage daar wel mee in de war :hmmz

60.000 km of 4 jaar.

is dezelfde riemset als de C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE, dan zal het vervangings termijn ook wel niet anders wezen denk ik zo.

willem

60.000 km of 4 jaar.

is dezelfde riemset als de C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE, dan zal het vervangings termijn ook wel niet anders wezen denk ik zo.

willem

OPC heeft zowiezo een kortere interval dan een gewone Opel

, wat Wim al zei : 4 jr of 60.000 km is 100% het goede antwoord.

Advies ; hou je hier dan ook aan en vervang ook de rollen , spanner

en waterpomp etc. uiteraard.

OPC heeft zowiezo een kortere interval dan een gewone Opel

, wat Wim al zei : 4 jr of 60.000 km is 100% het goede antwoord.

Advies ; hou je hier dan ook aan en vervang ook de rollen , spanner

en waterpomp etc. uiteraard.

Ik heb hem zelf iets eerder vervangen (55.000 / 3 jaar)

Bij Opel (en ook veel andere merken) moet je geen risico nemen met de interval... bij twijfel vervangen en liever een paar duizen km te vroeg dan honderd te laat...

Opel heeft al zoveel gewisseld met de intervallen van div. typen en kwam er steeds weer (door schade en schande (lees garantie)) achter dat 60.000km of 4 jaar een veilige interval was...

Ik heb hem zelf iets eerder vervangen (55.000 / 3 jaar)

Bij Opel (en ook veel andere merken) moet je geen risico nemen met de interval... bij twijfel vervangen en liever een paar duizen km te vroeg dan honderd te laat...

Opel heeft al zoveel gewisseld met de intervallen van div. typen en kwam er steeds weer (door schade en schande (lees garantie)) achter dat 60.000km of 4 jaar een veilige interval was...

Vind het knap kansloos van Opel dat ze dit zo zeggen. Hou de veilige marges aan zou ik zeggen.

Wat ook raar is dat onderhoudsintervallen in ene verschoven zijn... We hadden eerst een Astra OPC die moest om de 15 dkm nieuwe filters en olie, we hebben nu een Zafira OPC. Nu claimen ze in ene dat dit om de 30 dkm moet.

Er zit volgens mij niet verschrikkelijk veel verschil in beiden motoren!? Of heb ik dit mis. Vind 15 dkm veilig. Filters zijn allemaal van dezelfde kwaliteit net als de olie :S....

Vind het knap kansloos van Opel dat ze dit zo zeggen. Hou de veilige marges aan zou ik zeggen.

Wat ook raar is dat onderhoudsintervallen in ene verschoven zijn... We hadden eerst een Astra OPC die moest om de 15 dkm nieuwe filters en olie, we hebben nu een Zafira OPC. Nu claimen ze in ene dat dit om de 30 dkm moet.

Er zit volgens mij niet verschrikkelijk veel verschil in beiden motoren!? Of heb ik dit mis. Vind 15 dkm veilig. Filters zijn allemaal van dezelfde kwaliteit net als de olie :S....

ze zijn met dis riemen bezig om ze beter te maken, ik heb al eens gehoord dat er ook een interval aan komt van 150.000 km.

deze dis riemen zijn er voor gemaakt.

als ik meer weet dan zal ik het hier plaatsen.

Gert

ze zijn met dis riemen bezig om ze beter te maken, ik heb al eens gehoord dat er ook een interval aan komt van 150.000 km.

deze dis riemen zijn er voor gemaakt.

als ik meer weet dan zal ik het hier plaatsen.

Gert

Eeuhh er zijn auto's waarbij een termijn van 200.000km word opgegeven voor de distributie riemen, maar dat zijn ook HEEELLLLEEEEE andere riemen qua formaat en dikte...

Willem

Terug
Naar boven