distributie ketting corsa c 1.4 twinport 2004

@sero_t wrote:Ik kreeg vandaag een telefoontjw van de dealer die het effe uit het hoofd had opgenoemd dat bedrag van 300, ze zeggen 850 nu. Hoe komen ze dan met zo'n bedrag van 300 uit het hoofd.@Daan1908 is bij jou alleen de ketting of ook de spanners etc vevangen en welke dealer heb je dat gedaan dan ga ik hun effe op bellen.

Heb de rekening even nagekeken voor je

Ze hebben inderdaad alleen de ketting bij mij gedaan

En dat is nu 60.000 km geleden en nog steeds prima

Ik heb trouwens een 1.2

Geen geratel van een versleten tandwiel of iets dergelijks

Ik rij 150 km per dag woon werk verkeer op gas

Mijn dealer waar ik altijd heenga is Broekhuis ( voor heen Smit ) Zwolle

Dankje daan, ik ga denk even nog nadenken over wat ik ga doen, want zit een beetje krap bij kas ook. Alle witgoed tegelijk ook stuk, dus moet die ook allemaal vervangen. En wat ik jammer vind is dat de auto pas 78.800 op de teller heeft, nog geen ton dus. Dus even aankijken denk ik wat ik het beste kan doen

Vandaag even bij een aantal andere garages langs geweest en die vertelden mij dat het waarschijnlijk de klepstoters versleten zijn en dat het niet de ketting is. Weet iemand hoeveel dit mag kosten en zou dit inderdaad kunnen, want ik hoor nu ook dat het niet echt van de ketting kant komt dat geluid. Ze zeiden ook dat het misschien de nokkenas was maar ze dachten meer aan de klepstoters.

Maak eens een filmpje met de koude start van de motor, dan is zo te zeggen of je ketting aan vervanging toe is.

Klepstoters komen ook wel is voor, maar is meestal de ketting.

Heb het even gefilmd, heb een koude start en een video van na 5 minuten rijden.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmm, ik ben in totaal bij 5 garages geweest vandaag en iedereen zei wat anders. Eentje zei nokkenas misschien, 2 zeiden er klepstoters (zo laten tot je auto kracht verliest zeiden ze) 1 zei iets met gasklep ofzo die los zot die zei ook gewoon zo laten en 1 zei ja moet ik hem openen om te zien. Want het geluid komt echt vanaf de bovenkant van het blok dus weet me god niet wat ik nou moet doen want vlgns mij zit er een groot prijs verschil tussen al die problemen die opgenoemd werden.

Het zou ook een combinatie van kunnen zijn, maar met de koude start hoor je hem erg rammelen voor een aantal seconden dat is 1000% de ketting.

Zeker niet zo laten!! is absoluut niet goed, mijn vader z'n Z14XEP klonk exact hetzelfde na het vervangen van de ketting met tandwielen etc is het weg.

Jouwe lijkt net een diesel als ie een beetje is opgewarmd.

Jaa klopt inderdaad, nou dan toch maar even laten maken binnenkort , ik laat nog wel horen wat het geworden is. Ik heb ook net met de opcom uitgelezen, maar krijg geen foutcodes te zien.

Nou ik ga gewoon even een goede garage uitzoeken of raad iemand er 1 aan omgeving den haag. En dan ga ik daar gewoon even binnenkort langs.

Jep, ''CarloAstra'' even PM'en van het forum, zit in Berkel en Rodenrijs en heeft veel ervaring met deze motoren, heeft toen der tijd ook de ketting met toebehoren van de auto van mijn vader gedaan.

Heb carlo er inderdaad over gesproken, moet even tijd en geld ervoor vrij maken en dan hou ik jullie op de hoogte wat het nou was en is, bedankt allemaal voor jullie hulp! :thumb hou jullie zo snel mogelijk op de hoogte

Heeft iemand toevallig een nummer ofzo van carlo astra, want ik heb hem berichtjes gestuurd maar nog geen reactie erop, al is hij wel online geweest meerdere keren. Want wil morgen bij hem langs als dat zou kunnen, heb dan eindelijk tijd. Trouwens als ik de oliedeksel eraf haal terwijl hy gestart is en ik druk hem weer dicht dan houd hij soort van eventjes in is dit normaal of is dit ook een aanduiding voor iets?

@sero_t wrote:Heeft iemand toevallig een nummer ofzo van carlo astra, want ik heb hem berichtjes gestuurd maar nog geen reactie erop, al is hij wel online geweest meerdere keren. Want wil morgen bij hem langs als dat zou kunnen, heb dan eindelijk tijd. Trouwens als ik de oliedeksel eraf haal terwijl hy gestart is en ik druk hem weer dicht dan houd hij soort van eventjes in is dit normaal of is dit ook een aanduiding voor iets?

Zie PM

Terug
Naar boven