dashboard camera

slopelrijder

Post weinig
tsja.... you tube; de filmpjes van die gekke russen, maar van de week ook zoiets meegemaakt ......die ongeloooffeeeelijke k*t p**l ....

vraag... welke camera, ervaringen etc.etc.etc.

mijn idee is een "dubbele"camera, dus een voor de achterzijde en een aan de voorkant.....

zijn die er gecombineerd??

kun je achteruitrijcamera's daarvoor gebruiken?

hoeveel mb camera minimaal, opslagcapaciteit, "loop"functie

en natuurlijk hoe zit het wettelijk...mag het zomaar allemaal??

en als je zo'n gek "betrapt"kun je ermee naar de politie? en doen ze er wat mee??

@slopelrijder wrote:tsja.... you tube; de filmpjes van die gekke russen, maar van de week ook zoiets meegemaakt ......die ongeloooffeeeelijke k*t p**l ....

vraag... welke camera, ervaringen etc.etc.etc.

mijn idee is een "dubbele"camera, dus een voor de achterzijde en een aan de voorkant.....

zijn die er gecombineerd??

kun je achteruitrijcamera's daarvoor gebruiken?

hoeveel mb camera minimaal, opslagcapaciteit, "loop"functie

en natuurlijk hoe zit het wettelijk...mag het zomaar allemaal??

en als je zo'n gek "betrapt"kun je ermee naar de politie? en doen ze er wat mee??

wat is er nou precies gebeurd, en wat wil je precies bereiken? ik snap hem niet helemaal :P

Ivanos , zonder hard remmen, (rook van de banden af, ondanks abs ) had er een krantenbericht gestaan over een plat gereden k*tp**l.........

Loopt die klojo nog moeilijk te doen ook....en dat.terwijl hij achter een vrachtwagen vandaan, achteruit zomaar de weg op loopt......

Nu wil ik dus zo,n camera monteren, dat als er weer zoiets gebeurd, ik kan bewijzen dat ik er niets aan kon doen.....

En bij " hufter " rijgedrag, zo,n filmpje mailen naar de politie, zodat de wegparaat, er op aangesproken kan worden....

Vooral kleven is zoiets.....

Maar, de vraag is hoe, welke en kwaliteit....

Ik heb 2 Blackvue's in mijn Astra hangen. Vooraan de DR500GW, achteraan de DR380G. Dingen kosten wat maar ze zijn zeker hun geld waard!

2q24aag.jpg

2hpm6h4.jpg

Om volgens de normen te werken moet er wel een rood lichtje of ledje aangeven dat er gefilmd word anders bots je op de praveci-wet. Maar de wet zal hier in belgie wel aangepast zijn want anders moeten de agenten hun cams allemaal in hun zak steken .

NL heeft dat soort regels niet. Iedereen is vrij om te filmen of foto's te maken op de openbare weg. Zo is het weglaten van de achternaam van een verdachte niet verplicht, maar slechts een media ere code.

Heb er zelf 1 uit China via dealextreme, deze:

sku_127708_1.jpg

dx.com 5 megapixel full HD

op de accu na tot op heden positief zowel overdag als in t donker en dat voor nog geen €27,- :thumb

Greetz Emiel

@slopelrijder wrote:En bij " hufter " rijgedrag, zo,n filmpje mailen naar de politie, zodat de wegparaat, er op aangesproken kan worden....

Vooral kleven is zoiets.....

Dan heb je er 2 nodig, een klever zit meestal achter je, toch? :jerry

'k heb er een van Muvi. Ook heb ik een app op de iphone (Harry's laptimer) waarmee je kunt filmen en ook de G-krachten, snelheid e.d. worden vastgelegd.

heb er zelf nu besteld van camopdeweg.nl

schijnen goede camera's te zijn en prijstechnisch dik in orde naar mijn idee.. uiteraard niet zo goedkoop als uit china maar dat is appels met peren..

deze week de eerste inbouwen.. ervaring zal gepos worden

@ricksmits wrote:heb er zelf nu besteld van camopdeweg.nl

schijnen goede camera's te zijn en prijstechnisch dik in orde naar mijn idee.. uiteraard niet zo goedkoop als uit china maar dat is appels met peren..

deze week de eerste inbouwen.. ervaring zal gepos worden

Er zijn natuurlijk ontzettend veel uitvoeringen en kwaliteiten van dashcams.. ze zullen echter bijna allemaal uit China of het verre oosten komen Rick.. ook de jouwe..

Jouw naam en woonplaats...ben je family van "The dunking Dutchman"?

Overigens vind ik die compilaties van dashcamrecordings uit Rusland e.o. geweldig! wat een idioten daar :shock:

@Family man wrote:tekst

Ik neem alles terug.. haha

gister de cam binnengekregen.. uitgepakt.. alles in t chinees.. unit viel al uit elkaar.. starte op.. alles chinees en uitaanuitaanuitaan..

hupla. terug in doos en terug.. Rommel.. nu wordt het maar iets duurder.. king:

gister de cam binnengekregen.. uitgepakt.. alles in t chinees.. unit viel al uit elkaar.. starte op.. alles chinees en uitaanuitaanuitaan..

hupla. terug in doos en terug.. Rommel.. nu wordt het maar iets duurder.. king:

@asconahobbyist wrote:ze hebben er nu eentje bij de Action in de aanbieding,voor 16,95. Doet t prima,zeker voor t geld.

Ik heb er toen twee gekocht en voor dat geld doen ze het naar behoren.

Ze geven zelfs een betere kwaliteit dan de (waterdichte) cam die op mijn

motor zit en veel duurder was.

Ze hebben ze trouwens nog steeds (hier in Oosterhout althans), alleen

kosten ze nu €19,95 of zoiets.

Maar, eerlijk is eerlijk: ondanks dat er (720p) HD op de doos staat, is

de daadwerkelijke kwaliteit minder dan HD. :hmmz

DashCam.jpg

(Oké, het regende die dag, dus misschien niet het meest geschikte plaatje...)

Een klein videoclipje (ook in de regen en 's nachts):

[youtube:ut6hjixf]

Greetz,

Peter.

@Family man wrote:haha, sorry Rick, die blackvue's die hier boven staan zijn wel mooi en klein en voor en achter is wel leuk!

mooie beelden maar wat kost dat dan?

dit zijn beelden die ik gemaakt heb met mijn Iconbit 60euro (Russische merk met Russische handleiding)

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

1080FulHD of mindere kwaliteit om opname duur te verlengen

heeft loop functie 1,2,3 min of continu filmen

foto functie

beweging sensor opname

led verlichting voor

echt een leuke apparaat voor die prijs

EDIT: en heel klein

sd kaart moest ik wel los kopen 32gig 22 euro

De Muvi cams die ik heb geven ook prima beeld, 1080p. Kostte me in dagaanbiedingen ongeveer 150 euro, maar ik vind het de moeite waard. Zat ook een onderwater behuizing bij en gebruik ze dan ook met snorkelen :-)

Overdag in de auto:

[youtube:1ixyh0s0]

's avonds in de auto:

Gefilmd met Harry's Laptimer (app op de iPhone):

En tot slot de dash-cam (met zuignap aan de buitenkant van de auto gehangen) in combi met m'n dikke videocamera:

Greets Joost

maar...kun je met de cams goed de nummerborden teruglezen?

zie een paar voorbeelden waarbij ik maar net kan zien dat het nummerbord geel is.

Terug
Naar boven