DAB+ ervaring

Mark van Veluw

Post weinig
Mijn bestelde Grandland is uitgevoerd met DAB+, hier thuis heb ik een wekkerradio die deze vorm van radio ook kan ontvangen en afspelen. Mijn ervaringen met deze radio zijn niet bijster goed te noemen. Ik vraag mij af hoe dit in de auto en dan speciaal in de Grandland is.

Zijn er al GLX rijders die mij hier meer over kunnen vertellen?

Rij reeds een week of 6 met mijn GLX, heb de radio op DAB+ staan en ben er zeer tevreden over.

In tegenstelling tot een Ford Mondeo waarin ik een aantal weken heb gereden, die had eveneens DAB+ maar dat was een ramp, bij iedere tunnel/brug stoorde deze of viel het signaal weg.

Ok, dank allen voor de bijdrage. Over het algemeen dus redelijk positief, beetje afhankelijk waar er geluisterd wordt in Nederland begrijp ik.

Laat ik er dit nog aan toevoegen : ik ben voor 95% tevreden over de DAB. Frappant is wel dat wanneer ik het spoorviaduct onder Ede inrijd, de radio steevast gedurende een paar seconden uitvalt. Dit gebeurt bij de meeste (kleine) tunnels en / of viaducten niet, maar ALTIJD onder het spoorviaduct bij Ede.

Heeft iemand ervaring met het DAB ontvangst lijkt soms dat het geluid overslaat (verspringt)bij radio uitzendingen

Zijn er meer rijders die de ervaring hebben met DAB+ dat de radio geluid lijkt dat deze overslaat en eventuele tip of juist goede ervaring om dit op te lossen

Terug
Naar boven