origineel gepost door GTS2.2DTI
Midden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.
Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.
Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..
Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.
okok, van watergedragenlakken heb ik niet zoveel verstand.. ik werk bij een industrieele spuitbedrijf en daar word helemaal niks met watergedragenlak gespoten.
Glasurit kun je idd heel glad spuiten echter is daar de prijs ook wel naar.
De merken die wij verspuiten is vooral dupon, selemix, autocolor, sigma, hempel, zandleven en nog een aantal andere merken. Dit zijn de voornaamste merken die we verspuiten. De eerste 3 zijn de lakken voor een mooi resultaat. De andere zijn coatings voor het spuiten van laagdiktes en conserveren van industrieele objecten.