cruise control corsa 1.2 njoy 2003

Hallo allemaal,



Ik weet dat dit al een veelbesproken onderwerp is maar is maar ik snap iets niet helemaal.



Ik heb een corsa njoy uit 2003, motor is een x12xe, ik wil hier nu graag cruise control inbouwen.

Gaspedaal is zeg maar drive by wire



Alles IN de auto is al voorbedraad.

De handel heb ik ingebouwd en de koppeling schakkelaar gemonteerd en aan gesloten.

Optie cc aangezet met behulp van tech2van een zeer vriendelijke dealer.

Vervolgens uitgelezen, alles werkte volgens tech2 d.w.z signalen waren o.k



Maar men raad het al ---niet werken---

Nu moet je volgens de monteur de cc meerdere plekken aanzetten ECU + BCM

Dat laatste lukt niet, optie niet, optie is niet aanwezig :thumbdown

Melding tech2 cc.........niet aanwezig

Op pin 8 van de conecctor op het motorblok zit GEEN draad, volgens het schema zou ie er wel moeten zitten





Mijn vraag, is er een oplossing?



Bedankt alvast :thumb
 
X12XE is niet drive bij wire, dan heb je een Z12XE



het ontbrekende draadje trekken he, dat is de enige oplossing..
 
Dank voor je reactie,

Ja klopt heb een z12xe

zit alleen met het nu kunnen activeren van cc in de ecu daar is de optie gewoonweg niet aanwezig.

Bedoel voor dat ik de hele boel overhoop haal, en het lukt dan alsnog niet.

Lees veel over dat het uiteindelijk toch niet lukt.
 
Terug
Naar boven