crash zn e kadett gt gaan we m redden??

ik had m idd al zien staan,maar n donor auto is eigelijk geen optie,die zou ik dan weer ergens moeten stallen.

heb waarschijnlijk wel een sleutelclubje in de buurt gevonden :wors

daar ga ik morgen even kijken

zo kleine update,

ben dus lid geworden van n sleutelclubje :wors

alleen kan ik m daar niet zo grondig aanpakken als ik wil(moet rollend/rijdend blijven),dus het gaat toch deel voor deel worden.

ben gister al even geweest,en maar even m'n stroomverdeler/rotor en bougie kabels vervangen(bougie's had ik al gedaan)

helaas zag ik dat t koelvloeistof toch iets gezakt is,en ben toch bang voor n lekke koppaking,alleen is me olie nog wel gewoon mooi,dus zou betekenen,dat ie in me cillinders zou lekken :hmmz

dus mischien toch ook maar kijken voor n ander blokje...zal ivm kosten dan toch een 1.3s

of 1.6s worden,als t goed is zou t 1.6 je ook zo plug en play moeten zijn toch?alleen hebben deze wel een f16bak en de 13s een f10,zou ik dan ook nog een andere baksteun nodig hebben?aandrijfassen enzo zijn geloof ik wel gelijk.

tja..begin me toch wel af te vragen waaraan ik ben begonnen :angel

hij begint toch wel steeds meer te roken nu,en sóchtens wil die maar slecht aanslaan,

ik heb al een ander blokje op t oog,toch ook een 1.3.

ga m denk toch zo orgineel mogelijk houden,

heb van de week wel al wat spullen van n mede forumer overgenomen,

een voorpijp(uitlaat is ook nog eens lek ;) ) en donkere achterlichten :wors

@ vince had jij nog gekeken voor die vloerdelen?

tsja,klinkt bekend,je komt steeds meer ellende tegen en je gaat je inderdaad afvragen waar je mee bezig bent,ik ken het.Maar ja,je hebt er dan al zoveel tijd en geld inzitten dat stoppen ook weer zoiets is.

Aan de andere kant weet je waar je aan begint met een Opel (zeker een E Kadett) uit die tijd.

De E Kadett stonden er om bekend dat ze enorm konden roesten,vaak begon het met een jaar of 6 á 7,na 10 jaar waren minimaal de dorpels al aan de beurt geweest en vaak werden de wielranden dan ook al slecht om vervolgens met de APK na een jaar of 12 zwaar afgekeurd te worden en op de sloop te eindigen,zovaak gezien,dus tsja,de jouwe is nu 27 jaar oud,origineel NL en ook nog een GT,wellicht de enige nog in NL.Dan stond ook de 13S niet bekend als het beste blokje,olieverbruik en versleten nokkenassen waren altijd al een probleem.Aan de andere kant,als je m straks klaar en netjes hebt (en verregaand origineel) dan heb je een auto die exclusiever is als menig Ferrari.Ik had hetzelfde met mijn rode Ascona,immers meer als 250 euro in zo'n oud lijk is natuurlijk eigenlijk gekkenwerk,maar ach,je bent Opel gek of niet. :jerry

Gewoon rustig stukje bij beetje doorgaan en dan kom je er wel,hoe meer je doet,hoe meer lol je erin krijgt,want hij wordt steeds mooier en beter! :thumbup

helaas,dat blokje wat ik op t ook had bleek een 13n te zijn...

heb zelf nog wat rond gebeld,maar kan hier in de buurt niks vinden.

word dan toch de koppaking maar vervangen,ik hoop alleen dat ik verder dan niks ernstigs tegen zal komen :hmmz

Wou je originele vloerdelen of is immitatie wel okee?

En dan dé vraag, hoe veel vloer wil je gaan vervangen en hoe ga je dat doen?? Vloerdelen zijn namelijk compleet erg lastig te vervangen als je de koets niet in een spit hebt, want als je een beetje ervaring hebt met lassen, dan weet je dat omhoog lassen nooit zo goed lukt. Zou hier even GOED over na denken....

ik denk dat de immitatie wel goedkoper is? ;) ,wil ze eigelijk wel zo ver mogelijk vervangen,er zit onder de middenste dwarsbalk(waar je stoelen op vastzitten)ook rot...

vandaag weer ff geld uitgegeven.. kopbouten/waterpomp/distributieriem/oliefilter/middenpijp uitlaat en pakkingen(kop en uitlaat) :hmmz

Nou, het ding is, zo iets moet goed waterdicht en sterk gelast worden, niet enkel met een paar proplasjes, en dan wil je er mooi bij kunnen, het zijn behoorlijk lange naden die je krijgt. Bij mij had ik het grotendeels opgelost met de verstevingingskokertjes die ik over de bodem heb aangebracht, daardoor heb ik van boven af kunnen lassen met de naad daar boven op. Ook op een brug kun je niet omhoog lassen haast, want als het staal vloeit dan valt het naar beneden, zo je lastoorts in in plaats van op je koets.... Zo verstopt de toorts en worden de lassen waardeloos.

Met een spit gaat zo iets heel mooi, maar dan moet er wel een hoop van de koets af voordat hij in een spit kan.

een spit zou wel ideaal zijn ja,maar dat gaat m denk niet worden,er moet ook nog geld voor t plaatwerk overblijven ;)

over plaatwerk gesproken..?

zit er nu nog veel verschil in kwaliteit kwa aanbieders van bv artaparts klokenholm en winparts enzo?

kwa prijs scheelt het namelijk wel. ;)

Meeste immitatie plaatwerk is van wezel of klokkerholm, en die laatste past redelijk, maar beide lassen minder lekker dan origineel. Daar hoeft het eindresultaat niet altijd onder te lijden, maar als het effe kan zou ik persoonlijk altijd voor origineel plaatwerk gaan.

Alternatief voor een spit, een heel dik zacht matras of een paar autobanden en de auto lekker op z'n kant er op rollen, maar dan moet de koets wel echt kaal zijn, anders druk je door het gewicht de zijkant in mekaar...

1116_userid_5236.jpg

ja moet nog ff kijken hoe ik die vloer ga doen dan.

maar wist jij al wat kwa kosten daarvan?(mag ook via pb)

de rest word ivm koste toch wel immitatie,

dat zal ik vd week denk gaan bestellen,en dan hopelijk begin/halverwege februarie beginnen :jerry

Immitatie is meestal zelfs duurder dan origineel, in dit geval. Het enige wat schijt is aan origineel is de verkrijgbaarheid. Ik zou er best wel veel tijd in moeten stoppen om originele vloeren te vinden voor je, maar wil de makkelijke route wel proberen. Meeste plaatwerk kom ik wel aan nog steeds hoor, heb heel goede connecties opgebouwd die aan gekke dingen kunnen komen wat dat betreft, vraag maar aan Mark, heb nog recent zelfs een originele bodemplaat voor hem geregeld, en die was zelfs iets goedkoper dus dan die van Klokkerholm. Zag er kort geleden ook nog eentje geveild worden op Ebay, en die ging helemaal voor een prijs waarvan ik spijt kreeg dat ik er niet op geboden had...

Ik heb een lijstje met nummers die ik kan laten uitzoeken van een volledige Kadett vloer zelfs, inclusief tunnel, dus echt het VOLLEDIGE deel, origineel plaatwerk. Zal wel wat kosten hoor ben ik bang, maar het bestaat wel, het is een beschikbaar item in de listing....

110 dollar voor een volledige vloer 90221128

http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=344837" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zou een goede chevrolet dealer je aan moeten kunnen helpen, en dan is het wel even de vraag wat zij er uiteindelijk voor vragen. Je zou eens kunnen bellen naar Fred Janssen in Naarden, die hebben wel vaker de gekste dingen voor me opgesnorkeld....

Ja nog bedankt daarvoor :D

Moet m dr nog wel in zetten, maar dat komt nog wel.

Maar dat vloerdeel klink ook interessant, die van mij is ook aardig verroest....

Grt Mark

Terug
Naar boven