Jeetje, wat een pech man! Die vloer is heel lang nat geweest en waarschijnlijk via de bekende plek in de deuren. Raad iedereen aan die op de onderkant van zijn deurrubber nattigheid ziet na een regenbui een schotje in de deur te plakken, achter het blik van binnen vlak boven het 'speakergat' zodat al het water naar de afwatering gaat, in plaats van tussen het deurpaneel vandaan!! Dit heb ik bij de mijne recent geheel opgelost, en denk dat het een van de weinige Kadettjes is met een écht droge vloer nog!
Het snelste en het beste is alles er af en er uit, koets he-le-maal kaal maken, ruiten er uit alles, alle onderdelen labelen met nummertjes en foto's bijhouden waarop de nummertjes zijn aangetekend en dan kratten weg zetten waarop gelabeled staat welke nummers er in liggen. Dan een spit kopen en zo veel mogelijk kaal halen en zo groot mogelijke delen vervangen. Wel letten op de stevigheid van wat je nog over houdt, want anders las je voor je het weet dingen vast op een koets die even niet recht ligt. Alle delen die je vervangt de overlappende naden in de lasprimer zetten (inox van Nedroj bijvoorbeeld), anders rot het zo weer weg, en de grote lappen in de 2K ZF (zinkfosfaat) primer zetten en dan alles kitten met soepele naden kit, dan steenslag coating op de bodem die overspuitbaar is, en de hele koets verder spuiten zoals gebruikelijk is met een goede 2K autolak. Liefst overigens voor de ZF primer alles stralen!
Dan, maar dan alleen dan heb je een resultaat waar je achteraf trots op kan zijn.
Als je enkel een bakkie wilt om een beetje in rond te tuffen, maar ben je verder geen echte Kadett liefhebber dan kun je beter naar iets anders uit kijken.
Wil je het een beetje oplappen, dat kan, dat kost vaak alleen net zo veel, of meer tijd dan het plekje voor plekje met stukjes plaat te 'repareren'. Dan zul je wel een toekomst in gaan met steeds weer een stukje wat gedaan moet worden en is het eigenlijk nooit af...
Dit is allemaal helemaal niet om je te ontmoedigen, maar wat je nu hebt ontdekt is gegarandeerd niet het enige. Ik heb vorig jaar zelf een dergelijk project gedaan, staat hier een topic over, waarbij ik ook niet in één keer alles had ontdekt. Dat is het vervelendste wat er is, en zoals elk project die je doet waar je achteraf op terug kijkt zie je ineens hoe het veel beter had gekund nog heh. Maar kijk maar eens goed naar de achterste bovenste veerschotels ook, en waar de achterste langsliggers op de binnendorpel uit komen, daar zitten onderin in de hoekjes kleine afwaterings openingen, en daar ligt vaak al een hele berg roestvlokken op uit de achterste langsliggers. Er zijn zo veel van die typische Kadett rotterij hoekjes. Ook rond de klemmetjes van de benzine en remleidingen, vaak is daar ook al heel wat omheen weggerot. En in de voorste wielkasten onder het front, vlak achter de koplampen, daar zitten ook vaak al gaten... Ik heb heel wat Kadettjes gehad en gezien, dus ken de bekende plekjes wel....
Zoals je al aangeeft zijn je mogelijkheden dit zelf te doen beperkt, en je zou eens kunnen informeren bij goede plaatwerkers zoals Romijn in Renswoude, of Mark, of Trabantman, maar zij zullen er ook heel veel uren en nieuwe delen in moeten steken, dus dat zal een beste duit gaan kosten ben ik bang.
Voordeel heb je, hij is wit, en dat is redelijk makkelijk qua bijwerken, dus ga je voor de optie om steeds een stukje te doen dan is dit wel de ideale kleur.