Ik heb een corsa van 1995 met een C1.4NZ motor erin en ongeveer 85000 op de teller. Nu heb ik al bijna een jaar een probleem dat de motor spontaan afslaat. Dit doet hij op het moment dat je bijv voor het stoplicht het gas los laat. Motor slaat dan geheel af en alle lampjes op het dashboard gaan branden.
Als hij afgeslagen is kan ik heb na lang proberen te starten meestal wel weer even aan de gang krijgen maar vaak slaat de motor naar enkele meters weer af. Zet ik de auto daarna aan de kant en laat ik heb gewoon even met de motor uit staan dan kan ik hem naar een tijdje weer gewoon starten en doet hij het weer als vanouds. Als de motor loopt, loopt deze gewoon heel rustig geen schokken enz. Ook stationair loopt de motor dan fijn.
Dit verschijnsel treed niet dagelijks op. Ik rijd er ooit een week meer dan 150 km mee en dan gebeurd er niets maar het kan ook zomaar zijn dat ik na een km of 10 afrem en dat dan de motor spontaan stopt. Door bovenstaand verschijnsel is de wagen dus zeer onbetrouwbaar.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
1) Branstof relais vervangen door een nieuwe.
2) Brandstoffilter vervangen.
3) Brandstof pomp vervangen.
4) Brandstof reiniger toegevoegd en V Power getanked.
5) Bogie kabels en verdeler kap incl rotor vervangen.
6) Bobine vervangen.
7) Uitgelezen met de paperclip methode geeft geen fouten.
'8)' Aan alle kabels getrokken om een kabelbreuk of lossen verbinding te vinden.
9) Contactslot op en neer bewogen om een losse verbinding te vinden.
10)Massa verbindingen na chassis en motor schoon gemaakt.
Heeft iemand enig idee waar ik nog na kan kijken ikzelf heb even geen opties meer.
Als hij afgeslagen is kan ik heb na lang proberen te starten meestal wel weer even aan de gang krijgen maar vaak slaat de motor naar enkele meters weer af. Zet ik de auto daarna aan de kant en laat ik heb gewoon even met de motor uit staan dan kan ik hem naar een tijdje weer gewoon starten en doet hij het weer als vanouds. Als de motor loopt, loopt deze gewoon heel rustig geen schokken enz. Ook stationair loopt de motor dan fijn.
Dit verschijnsel treed niet dagelijks op. Ik rijd er ooit een week meer dan 150 km mee en dan gebeurd er niets maar het kan ook zomaar zijn dat ik na een km of 10 afrem en dat dan de motor spontaan stopt. Door bovenstaand verschijnsel is de wagen dus zeer onbetrouwbaar.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
1) Branstof relais vervangen door een nieuwe.
2) Brandstoffilter vervangen.
3) Brandstof pomp vervangen.
4) Brandstof reiniger toegevoegd en V Power getanked.
5) Bogie kabels en verdeler kap incl rotor vervangen.
6) Bobine vervangen.
7) Uitgelezen met de paperclip methode geeft geen fouten.
'8)' Aan alle kabels getrokken om een kabelbreuk of lossen verbinding te vinden.
9) Contactslot op en neer bewogen om een losse verbinding te vinden.
10)Massa verbindingen na chassis en motor schoon gemaakt.
Heeft iemand enig idee waar ik nog na kan kijken ikzelf heb even geen opties meer.