Corsa E(lektrisch) 2021 deurlijst

Rick

Lid
he hallo,

we zijn erg blij met onze Corsa E aankoop welke we inmiddels 2,5 jaar rijden. Laatst de SOH laten controleren en deze is 90%, volgens mij best aardig voor een auto met 1 ton op de teller en 5 jaar oud.

Maar waar deze topic over gaat is de deurlijsten. Het viel me op dat de bovenkant van alle 4 de deurlijsten (het zwarte gedeelte) los laat. De strip zou wat gebogen moeten vast blijven zitten aan de deur, maar deze laat dus los. Zie foto.
Nu ben ik naar een Opel dealer geweest en hij verteld me dat ik geen garantie meer heb, en er dus naar kan fluiten. Hij had er ook nog nooit over gehoord. Nou, dan heb je aan mij een goeie....
Ik heb zelf een Oranje Corsa, de foto is van een rode Corsa en ja hoor, ik heb al verschillende corsa's gezien waarbij de bovenkant los laat. Soms een klein beetje, maar soms ook erger, zoals bij deze rode is te zien. Ik denk zonder gekheid, zeker 50% van dit type Corsa's en ik denk zelfs een verband te zien.
Sommige hebben namelijk een blinkende strip, en andere een doffe/matte strip. De doffe/matte strip blijft wel zitten volgens mij.

Waarom ik dit post is de vraag of jullie dit herkennen, en misschien een foto willen plaatsen van de auto's die je ziet, of bezit. Hopelijk kunnen we dan een punt maken bij Opel? Of ben ik dan er optimistisch......

Maargoed, het leek me in ieder geval interessant om het eens landelijk, danwel nog breder te checken.

Thx

Bijlagen

• opel deurlijst.webp
    opel deurlijst.webp
    124,6 KB · Weergaven: 23
"Of ben ik dan erg optimistisch......"

Ja. Heel erg. ;)

Ze zijn mogelijk onder spanning verlijmd. De lijm verliest zijn kracht na jaren van zonnebaden, uitzetten en krimpen, dus laten ze los waar de spanning het grootst is. Maar alles wat gelijmd is, kan opnieuw gelijmd worden dacht ik zo...

Ik zou wel wegblijven bij het verwarmen van de strippen met een warmtebron in de hoop deze meer voor te vormen. Dit is zeer waarschijnlijk spuit-giet werk en dit begon ooit als een hete blob, maar de polimeren willen nog steeds terug naar die oorspronkelijke blob-vorm en door deze te verhitten geef je ze die kans.

Laatst bewerkt:
ja check, dank je. Beetje het zelfde als pvc buizen natuurlijk. Maar onder spanning verlijmen, ik blijf er vanaf, voordat het per ongeluk erger wordt...

Een beetje ja, maar PVC (buis) komt tot stand via extrusie waarbij het een oneindige lange "worst" vormt waarbij de ketens van polimeren in de lengterichting liggen, waardoor bij geringe verhitting de vorm redelijk behouden blijft (loodgieters maken daar gebruik van bij het buigen of opruimen). Bij spuitgieten wordt een hete blob in de meest onmogelijk bochten en gaten geperst, waarbij de ketens in alle richtingen uitgerekt worden. Als je dat verwarmt, krijg je heel snel je oude "blob" terug. Overigens vind ik het niet echt storend staan hoor op je foto, die ik 3 keer heb moeten bekijken voordat ik "aannam" dat je dat middenpaneeltje bedoelde. (overigens kan ik ook geen Corsa E-lektrisch vinden met deze strippenconfiguratie (met een smalle verticale strip voor de 2 paneeltjes))

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven