Corsa C 1.2 uit 2002 electra kortsluiting totall los?

Rude

Komt weleens kijken
Dag allemaal,

Ik heb een oude Corsa C 1.2 Easytronic uit 2002. Deze heb ik in 2012 gekocht met 71000 op de teller.
Deze stond al een ruime week geparkeerd, verderop in een andere straat.
Gisteren zag dat er geen stroom op en ik kon de auto dus ook niet op afstand openmaken...
Ik stap in de auto en rook een verbrande soldeerlucht, en ik dacht meteen aan kortsluiting.
De volgende dag had ik pas tijd om de ANWB in te lichten.
De eerste monteur kwam en ging de accu opladen die was helemaal leeg, er kon niet gestart worden maar de ruitenwissers gingen wel aan en konden ook niet worden uitgezet.
Toevallig liep er een meneer die verderop woonde en die vertelde dat laatst van de week de ruitenwissers uit zichzelf begonnen te bewegen terwijl niemand in de auto zat :)
Toen dacht ik al....dit gaat echt fout met die bak.
De monteur zei dat een andere collega langs gaat komen om alles nog verder door te meten.
Een uurtje later kwam deze monteur en haalde gedeelte van dashboard en bij de motorkap open aan de stuurkant.
Uur later belde hij mij op dat ik even moet komen kijken. Een mechanisch kastje doorgebrand en pinnetjes zaten ook gedeeltelijk nog in de kabelboom die verder in verbinding staat met de auto.
Hij zei dit maak ook niet vaak mee maar dat kastje dat zijn de kosten niet maar de auto moet gecodeerd worden en je sleutel herkennen en als de kabelboom moet vervangen worden door die stekker met al die pinnetjes erin, dan ben je verder van huis en dat zal wel in de 2000 euro zitten. Dit is een beetje verhaal wat de monteur vertelde.

Ik heb er vrede mee maar ik ben ook wel verbaasd, want ja motorisch is die auto nog prima, pas 119.000 op de teller.
Ik heb mijn vaste autogarage gebeld en nog een andere ook die ik ken en de foto's geappt. De een zegt stellig dit is einde oefening en de ander zei ja ik moet het zien. En het kan natuurlijk zo zijn dat je bij zo'n reparatie van het een in het andere probleem komt
Wie herkent dit verhaal en kan dit bevestigen? Ik ben een leek en ik heb er totaal geen technische achtergrond.
Alvast dank!

Dag Liviu! Echt? ja de BCM die die grote kast toch? er zit daar een klein kastje, ik heb daar echt geen verstand van. Ik heb een klacht ingediend bij de ANWB waarom de 2de monteur niet voor 2nd opnion niet naar mijn APK garage heeft laten slepen. Het is een automaat dus hoe kan ik deze laten slepen naar jou toe?
Ik stuur jou even een prive bericht.

Ik begrijp dat niet waarom twee goede garages al nee zeggen en de ANWB monteur er een groot probleem van maakt. Daarom heb ik ook een klacht ingediend bij de ANWB, waarom dit niet weggesleept is naar mijn garage.

Terug
Naar boven