@tamiya wrote:Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue
als je lang van je banden gebruik wilt maken zou ik ze niet oppompen tot 3 bar... in een corsa b is 2~2,2 bar meer dan voldoende anders heb je naarmate je langer doorrijdt ook ongelijkmatige banden slijtage.. en het helpt niet veel met de regen omdat je banden dan geen water kunnen afvoeren...
het kan aan de voet/rijstijl van de bestuurder liggen en aan de staat van de motor... en wat heb je in je auto liggen dat dood gewicht is waar je niks mee doet...
een motor heeft ook een toeren gebied waar deze redelijk wat koppel kan hebben.. met zo`n 16 klepper kan dat tussen de 2000 a 3500 toeren liggen.. probeer eens tussen de 2000 en 3000 toeren te blijven met accelereren en als je toeren/snelheid gelijk blijft probeer iets onder de 2000 toeren te blijven ( 1750 tot 1900 toeren) .. een motor die je onder het koppel gebied houdt klinkt en voelt niet vrolijk..
althans mijn idee.. klinkt vaag maar heb dat wel vaker met autorijden.. je voelt bij een bepaalt toeren gebied waar je motor licht draait dus weinig weerstand heeft... als je motor weinig weerstand heeft verbruikt deze minder benzine
( ik zal hiermee vast wat tegenstanders krijgen die het er niet mee eens zijn.. bring it

)