Corsa B c20xe houd in/stottert/wordt (te) warm...

inlaat naar origineel betekend, slijpen in t schutbord, niet zo'n zin in ;) sowieso ga ik kijken voor een andere luchtfilter, de huidige "power" filter heeft zijn tijd ook wel gehad, ff sparen voor een goede vervanger.

Een 1.4/1.6 gsi luchtfilterbak erin hangen gaat niet zonder 't blok los te halen heb ik ontdekt (vergeleken met mijn 1.4 8v kom ik een kleine centimeter te kort qua ruimte...)

Edit: Heb net eventjes in de oude c14se gereden, Dat is pas traag, lol :jerry

zo, weer iets verder gekomen.

gisteren was het Kwik weer lekker boven de 20graden, ff een flink stuk wezen rijden en heb tot nu toe de temperatuur niet meer echt ver boven de 95 graden gezien.

Nu nog de ventilatie fixen...

De powerfilter heb ik vervangen voor een "semi open" luchtfilter: De Green Storm filter, bij rustig rijden hoor je hem niet, beter zo.

Dipje rond de 1500/2000 zit er nog steeds in, gruwelijk irritant als je bij de stoplichten wilt optrekken, gewoon een dikke seconden helemaal geen power, zal wel te makken hebben met de foutcode 94 (hallgever) en denk ik ff een fuel cleaner + nieuwe br. filter, wordt nog vervolgd...

Kleine Update:

Van de week Fuel cleaner toegevoegd en vandaag de br. filter vervangen, dat was nodig. ding was zwaar aangetast en zat zelfs los in de klem.

Nader hand ook ff een flink stuk gereden en heb tot nu toe geen inhouding/stotter gehad (wel nog steeds een dipje rond 1500/2500rpm)

voor de rest niet echt veel meer gedaan eigenlijk...

edit:

zag trouwens dit:

13305226_991767924271466_180240503690374717_o.jpg

Dit betekend dus wanneer ik dan toch een oliekoeler toevoeg dat ik die 2 schroeven eruit kan halen? Plug&Play?

Ook kwam ik deze tegen:

13308413_991767927604799_8679280817094390421_o.jpg

neem aan dat dit de sensor is voor oliepijl hoogte?

Ik moet eens goed kijken naar die sandwichplaat, maar volgens mij zijn twee bouten er in draaien niet de goede manier vom de oliekoeler te verwijderen. Kan me zo voorstellen dat als de thermostaat er in opent de olie geen kant op kan, maar wel wil, en dat dan de temperatuur ook alleen maar van kwaad tot erger wordt...

't schiet me nu ff te binnen,

tijdens het verwisselen van de br. filter merkte ik op dat de motor aan de distributie zijde stukke warmer was dan de rest...

Normaal verwijder je de sandwhichplaat volledig en zet je er een originele korte holle draadeind in waar dan het oliefilter op komt.

uhu, zag het voorbij komen.

Ik heb voor een leuk prijsje een oliekoeler gevonden en ga as weekend er na kijken of het waar voor zijn geld is.

Mocht ik hem kopen dan zou hulp van een ervaren persoon erg wenselijk zijn (het is tenslotte het smeer systeem!)

Welk deel van nederland zit je? Op zich is het alleen belangrijk voor te vullen, en zorgen dat hij stevig hangt, leidingen uit de vuurlinie van de banden houden, en stevig ophangen.

zo, via marktplaats heb ik een oliekoeler gevonden:

13433264_1000210043427254_7570140661131799025_o.jpg

Nu er nog op, ik zal daarvoor ff een advertentie zetten in de Marktplaats gedeelte, heb hier geen ervaring mee. Plus het smeersysteem wil ik niet verprutsen ;)

(offtopic, mocht iemand nog een oliekoeler nodig hebben, ze hebben er nog een paar liggen, de garage zit in Renswoude (naam zal ik niet noemen ivm Reclame ;) )

zo, weer ff bezig geweest.

Ventilator probleem lijkt verholpen, heb één van de 2 schakelaars los gekoppeld (de onderste) nu gaat de ventilator netjes aan bij 95c. (ergens problemen in de (niet meer in gebruik zijnde) Airco circuit?)

Ook lijkt het erop dat het inhouden onder de 3000rpm in eens weg is, hoe dat kan weet ik ook niet maar wel blijf ik hier nog ff op letten.

Ook vandaag weer ff de uitlees apparatuur eraan gehangen, wederom komt naar +/- 2 minuten foutcode 94 te voorschijn (Hallgever spanning hoog)

Betreft de oliekoeler, zeer waarschijnlijk heb ik iemand gevonden die me kan helpen met de montage ervan. wanneer die erop zit zal ik hier ff een update plaatsen.

Ook raakte ik vandaag even in discussie over de temperatuur, misschien is de waterpomp zelf niet zo goed meer, daar gaat ik naar kijken nadat de oliekoeler erop zit...

lijkt me niet, als ik in de stad rijd of op de provinciale wegen dan blijft de temp gewoon netjes rond de 90/95 graden... het is puur wanneer ik over de 100km/h ga...

Die van mij blijft vrolijk 89 graden ook bij hoge snelheden, wel na een nieuwe radiateur. Oude deed het kennelijk niet zo best meer, temp liep snel op bij gas geven.

Voor 50€ heb je al een nieuwe dus voor dat geld kon ik het niet laten haha

zal ff de radiateur bij het check lijstje zetten, maar voordat ik m aanschaf eerst de andere dingen goed controleren, zonde van 't geld als het niet nodig is ;)

Terug
Naar boven