Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ik las die veerschotels altijd gewoon over de oude heen.
neem een veerschotel van een astra F slijp de bovenste "bult" eraf (zodat het gewoon een gat wordt.
Even met een slijptol over de ergste roest van de oude heen en las hem vast (alleen het binnenste gat)
Tectyl erop rubber erop veer plaatsten en klaar.
hooguit een uurtje per kant!!
Dit is leuk, maar dus niet de manier. Roest gaat lekker verder eronder, die tectyl helpt niet. Gewoon netjes eruit slijpen en nieuwe inlassen/afkitten.
Jonge, ik heb laatst cross gedaan, die auto bleef hard als een H balk, en flink mee gebeukt. Voorste spatbord zelf een gedeelte gepuntlast, zit helemaal in elkaar, maar puntlassen zitten nog gewoon vast. Nu jij.
leg jij t eens uit hoe jij t zou doen, dus het eruit slijpen waar amper ruimte is...
hoe je daarna de beschadigde balk/plaat aanpakt en m er weer recht op bakt
Licht eraan hoever, en waar ie weg is, maar is gewoon bij de komen, met wat handigheid. Ik heb hier zelf ook slijptolletjes op lucht, kom je wat makkelijker in de kleine gaten en hoekjes. Maar zou de foto van TS eens moeten bekijken.
als je tegen de schotel aankijkt(dus veer vewijderd ect.) ga je met een schuurpapier over de schotel heen, dan zie je begeven moment vanzelf de punten die gelast zijn..Als je deze dan doorboort, kan je met een nijptang de schotel eraf trekken(gaat niet altijd even makkelijk mja)...
dan slijp je het slechte gedeelte uit en zet je een nieuw stuk in het chassis waar de schotel tegen aan komt..ff glad maken en dan in de nieuwe losse schoten boor je 3 of 4 gaten..dan las je de schotel tegen het chassis aan door in de 4 gaten een fatsoenlijke laspunt te zetten..
dan pak je strijkkit en en strijk je de hele naar tussen het chassis en de schotel dicht en dan tectyleer je hem....
Kmoet toegeven dat het miss wat tijdrovend is, en vooral als je thuis op je bokjes onder de wagen ligt..maar dan is het wel netjes gedaan...
en JSgsi, hoezo een veerschotel van een astra F pakken? Je kunt tegenwoordig toch gewoon losse schotel kopen voor tigra/corsa..