Corsa A C20XE ervaring met WOK

denk dat je de lengte van je draagarmen een keertje moet nameten.

die zijn nu vast wat langer.

orginele draagarmen en ander aandrijfassen en dan ben je een heel eind

je bent per kant 35 mm breder dus ze zijn waarschijnlijk verlengt.

je ophang punten van de carrosserie verlassen lijk mij niet logisch.

en misschien hebben ze wel iets slim met je fusee kogels gedaan

het zijn in iedergeval wel corsa draagarmen. wat teun zegt, die bout hoort verder naar binnen te zitten! hier hebben ze dus de spoorbreedte mee aangepast ;)

Het lijkt er idd op dat ze de draagarmen meer naar buiten hebben gezet. Waarschijnlijk om een lengteverschil op te vangen van de aandrijfassen?

Wat een moeilijke omwegen allemaal....het had zoveel simpeler gekund.

Dat verklaard een hoop! Is dit zo weer terug te zetten naar het originele punt zonder dat ze bij het rdw gaan zeuren om dat gat in t hoekstuk?

Ik moet dus alleen nog andere aandrijfassen hebben of de huidige in laten korten.

Ja. Inderdaad een omweg. Zoals ik al zei is dit er minstens 10 jaar geleden ingebouwd. Nog voor de ombouw setjes beschikbaar waren. Dus teunbeun heeft zich flink uitgeleefd met verbreden.

Ja als die 25 tands zijn wel... Is voor een c20xe ombouw in een a corsa... Anders hun morgen even bellen.. Dan weet je het snel genoeg

laat die mpech assen lekker links liggen! mpech assen zijn 2 aan elkaar gelaste assen welke de eigenschap hebben om te breken.

laatst stond er nog een setje gsi assen tekoop op marktplaats. als je gsi assen monteert met diesel/nexia homokineten, heb je iets wat wel goed werkt. je zal echter nog wel andere naven moeten toepassen omdat je nu waarschijnlijk nog een aangepast 2 liter wiellager hebt, voor gebruik met grote 2liter homokineten.

2e optie is om een setje assen in de uk te bestellen. deze assen zijn meestal uit 1 stuk en super sterk. hierbij kan je de huidige naven waarschijnlijk gebruiken. :thumb

@bd. wrote:laat die mpech assen lekker links liggen! mpech assen zijn 2 aan elkaar gelaste assen welke de eigenschap hebben om te breken.

die assen zijn niet gelast... waar haal jij dat beun idee vandaan?? is gewoon een staaf waar ze aan beide kanten wat machine werk aan gedaan hebben dus is gewoon 1 deel

komt die uitspraak uit ervaring met de assen of omdat je ergens het woord Mpech gelezen hebt??

11092010552.jpg

http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dat zijn idd assen uit 1 stuk :jerry

feit: mtech assen zijn gelast, het halve internet staat dan ook vol met gebroken assen van mpech.

het lassen van aandrijfassen kan overigens best goed gaan. er zal alleen moeten worden opgepast met de manier waarop de assen worden belast(dragslicks icm. sper is een no go :jerry )

betreffende de ervaring, het is inmiddels al weer 7 jaar geleden dat ik mijn eerste corsa heb gebouwd. ik ben inmiddels 3 corsa's verder en heb wel het idee dat ik weet waar ik over praat ;).

hier nog een filmpje wat freek heeft gemaakt van een corsa met mpech assen :thumb

" onclick="window.open(this.href);return false;

@bd. wrote:
11092010552.jpg

http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dat zijn idd assen uit 1 stuk :jerry

feit: mtech assen zijn gelast, het halve internet staat dan ook vol met gebroken assen van mpech.

het lassen van aandrijfassen kan overigens best goed gaan. er zal alleen moeten worden opgepast met de manier waarop de assen worden belast(dragslicks icm. sper is een no go :jerry )

betreffende de ervaring, het is inmiddels al weer 7 jaar geleden dat ik mijn eerste corsa heb gebouwd. ik ben inmiddels 3 corsa's verder en heb wel het idee dat ik weet waar ik over praat ;).

ok touché goed punt dan.. er zijn genoeg mensen die als schapen achter anderen aan gaan als de een mpech roept staan er 5 mensen op die het zelfde gaan roepen.. dus vandaar de vraag...

heb daar wel assen zien liggen die uit 1 stuk bestonden.. ga er zelf zo nu en dan langs.. dus ze leveren ze wel..

Als er nu kadett e assen onder zitten. Zijn dit dan dezelfde homokineten aan de buitenzijde? Ik zie geen abs ring namelijk en de naaf lijkt mij van de corsa zelf.

Ik vind 225 euro per as erg veel. Ik was nooit vies van geld in een auto steken daar ik al bijna 5000 incl aanschaf in mn corsa heb zitten. Maar omdat ik bang ben dat ze m ergens anders op pakken met keuren ben ik nu wel huiverig om die assen aan te schaffen.

Weet iemand een 2e hands setje of een setje om te lenen dat ik daarna alles weer terugbouw naar mn e kadett assen? Uiteraard tegen een borg betaling.

Ik ben ontzettend blij met jullie input en meedenken trouwens!! :D

Terug
Naar boven