Nou... Hij doet het weer! Maar vraag me niet hoe.....
Het volgende heb ik vandaag gedaan:
- stekker gemeten die op de dis bobine zit (terwijl hij op contact stond), 4 contact punten. Op de zwarte stond bijna 13v op de andere tussen de 0,01v en 0,04v.
- zwarte kap van het gasklephuis afgehaald en mijn vrouw even het pedaal in laten drukken. Gasklep bewoog. Aan die zwarte kap zit een rood kabeltje wat loopt naar het gasklephuis. Is vast 1 of andere sensor. Deze heb ik op het huis even aangedrukt aangezien ik het idee had dat ik hem misschien een beetje losgetrokken had.
Mijn vrouw start en hij slaat (moeizaam) aan. Met horten en stoten loopt de motor weer. Helaas deed ze hem gelijk weer uit dus moest ik het weer proberen. Ik heb de zwarte kap terug gezet en ben gaan starten. Hij dreigde steeds aan te slaan maar viel steeds weer uit. Na heel lang doorstarten sloeg hij met een ingedrukt gaspedaal voorzichtig aan. Eerst heel schokkerig maar dat verdween vrij snel. Ik heb hem een tijdje laten draaien en heb een stukje gereden. Nu getest of hij start en hij slaat weer gelijk aan.
Tot zover het verhaal van de niet startende Corsa....
Dank voor jullie reacties! (ook voor in de toekomst heb ik mijn auto wat beter leren kennen!)
Groet AL