Chiptunen of wat anders?

Zou lekker de zuigerveertjes vervangen van de 1200, verbruikt ie geen spetter olie meer, heeft die van ons ook nooit meer gedaan.

Olieverbruik / slijtage zuigerveren komt door gebruik van de Choke, deze zorgt voor veel benzine en spoelt dan de smeerfilm weg op de cilinderwanden.

willem

mn vriendin kan de corsa niet lang missen en de astra laten rijden is geen optie

dus het werk moet in een dag geklaard zijn

ook moet er wat kleine laswerkzaamheden onderin de motorruimte gebeuren

leek me wel handig de 1.4i op te lappen en klaar maken voor montage

misschien dat ik voorlopig alleen de bak wissel

want op de snelweg mis ik echt de 5e versnelling

Ging ik eerst ook van uit, tot ik zag dat er gewoon een retour leiding op zat

dit heeft een carb motor toch normaal niet?

druk van MPi en carb brandstofpomp is het zelfde toch?

MPi pomp van mn astra heb ik nog liggen als het nodig is

kan ik een behuizing voor maken dat ie extern gebruikt kan worden :D

Even een vraagje over mijn Dbilas flowmaster,

Ik heb hem nu een ruime maand erin zitten, maar het lijkt wel alsof mijn brandstof verbruik toegenomen is sinds in deze luchtfilter erop heb zitten.

Nu heb ik dit uiteraard getest met ''normaal'' rijgedrag.

Is dit mogelijk? Indien ja, zou dit eventueel verholpen kunnen worden om hem te laten chiptunen (op maat geschreven script)? Omdat hij misschien nog oude waardes gebruikt en niet helemaal juist is geconfigureerd in de ECU (dit is mijn eigen giswerk trouwens)

Bedankt! :thumb

Dat zou zeker kunnen, de exacte werking kan ik je niet vertellen maar mij lijkt het dat de ECU wel degelijk wat meer brandstof wil zien door de verhoogde hoeveelheid lucht.

Een goede chipper, dus geen habby babby ZIP-tuning en dat soort zaken met hun voorgeprogrammeerde chipjes, kan dat zeker allemaal netjes instellen.

Ik zou zelf bij EDS een bezoekje brengen, toch wel 1 v/d, zoniet de beste, Opel tuner. :)

@QDance wrote:Vandaag door jullie tip een Flowmaster laten monteren ;)

Hier wat fotos ervan :thumb

GroteFoto-RTJ8ZZDQ.jpg

GroteFoto-VRH74ZXE.jpg

GroteFoto-XFPSKLXF.jpg

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel uitbundig mee gereden om het uit te proberen of het daadwerkelijk verschil levert.

Dat zal dus nog even op zich laten wachten.

Misschien dat het beter merkbaar is als ik dit icm chiptunen doe.

netjes heb er ook 1 besteld :wors

wat betreft het chippen dat kan zeker wel

4 mei is de mijne onderhanden genomen.

eds gaf aan 13 pk 18 nm

UT heeft de mijne gedaan en met als resultaat 14.2 pk en 23.3 nm

150 pk en 222.3 nm AAN de WIELEN !!

Goed bezig QDance :thumb als je er nu nog een 100cell racecat onderzet en laat chippen door EDS garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

dat ga je goed merken. :vertag

@NoFear1696 wrote: garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

Toe maar, 170pk erbij door een chip :thumb

Even on-topic : Jij kan helemaal niks garanderen aangezien EDS ook maar een schatting geeft. Op iedere auto heeft de Tuning weer andere uitwerking. Ik heb 1.6 jes die gechipt waren op de dyno gezien die meer vermogen hadden dan een 2 liter turbo / OPC blok die daaraf kwamen.

Het verschil tussen eds/vmax enzz is dat zij de maximale waardes garanderen en Unlimited de minimale...

Hierdoor klinkt het minder maar word je in elk geval niet teleurgesteld

Kan erover meepraten ben al meerdere malen bij vmax en eds geweest, nog nooit de winst gezien die ze beloven

@Juffer1 wrote:@NoFear1696 wrote: garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

Toe maar, 170pk erbij door een chip :thumb

Even on-topic : Jij kan helemaal niks garanderen aangezien EDS ook maar een schatting geeft. Op iedere auto heeft de Tuning weer andere uitwerking. Ik heb 1.6 jes die gechipt waren op de dyno gezien die meer vermogen hadden dan een 2 liter turbo / OPC blok die daaraf kwamen.

VMBO niet afgemaakt zeker :hmmz van 147pk naar 170pk EN 20/30Nm erbij

@NoFear1696 wrote:VMBO niet afgemaakt zeker :hmmz van 147pk naar 170pk EN 20/30Nm erbij

Dat is iets anders als wat je in eerste instantie zei :

@NoFear1696 wrote:Goed bezig QDance :thumb als je er nu nog een 100cell racecat onderzet en laat chippen door EDS garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

Overigens was dat ook off-topic bedoeld maar dat snap jij natuurlijk niet, maakt ook verder niet uit.

Wel fijn dat je wel op dat soort dingen reageert maar niet op de on-topic tekst die eronder staat. Geeft dus wel aan waar je je druk om kan maken.

@otdh, ga helemaal me je mee in die gedachten gang :thumbup

Iedere tuner zal de maximale waardes posten maar niemand zal daar garantie op willen geven dat die waardes ook haalbaar zijn.

Terug
Naar boven