R Raynbow6 Komt weleens kijken 1 nov 2010 #1 Hallo mensen, Heeft een 1.9 CDTI 150pk ook carterventilatie? Is daar gemakkelijk bij te komen?
O OPCdriver Loopt hier de deur plat 3 nov 2010 #4 Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt. En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat spruitstuk of net onder de gasklep. Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren. (is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert nog niemand)
Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt. En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat spruitstuk of net onder de gasklep. Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren. (is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert nog niemand)
O OPCdriver Loopt hier de deur plat 3 nov 2010 #5 Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt. En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat spruitstuk of net onder de gasklep. Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren. (is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert nog niemand)
Denk het wel , kijk in de omgeving van je kleppendeksel en zoek een dikke slang die daarvandaan meestal naar je luchtfilterhuis loopt. En een dunne vacuum luchtslang die (meestal) afzuigt naar het inlaat spruitstuk of net onder de gasklep. Dit is het carterontluchtingssysteem in het kort v/d meeste motoren. (is maar even een hint ben niet echt een diesel techneut maar er reageert nog niemand)
wim-v6 Forumbewoner 3 nov 2010 #6 jup Carterventilatie is inderdaad als volgt. een dikke slang van carter naar klepdeksel, en van klepdeksel naar inlaat. Diesels hebben geen vacuum, dus hoe dat exact zit. De carterventilatie zit bij turbo motoren nog VOOR de turbo. Willem
jup Carterventilatie is inderdaad als volgt. een dikke slang van carter naar klepdeksel, en van klepdeksel naar inlaat. Diesels hebben geen vacuum, dus hoe dat exact zit. De carterventilatie zit bij turbo motoren nog VOOR de turbo. Willem
wim-v6 Forumbewoner 3 nov 2010 #7 jup Carterventilatie is inderdaad als volgt. een dikke slang van carter naar klepdeksel, en van klepdeksel naar inlaat. Diesels hebben geen vacuum, dus hoe dat exact zit. De carterventilatie zit bij turbo motoren nog VOOR de turbo. Willem
jup Carterventilatie is inderdaad als volgt. een dikke slang van carter naar klepdeksel, en van klepdeksel naar inlaat. Diesels hebben geen vacuum, dus hoe dat exact zit. De carterventilatie zit bij turbo motoren nog VOOR de turbo. Willem
N nicocorsa Komt hier geregeld 4 nov 2010 #8 carter ventilatie bij een 150 pk zit dacht ik onder het inlaat spruit stuk met een zwarte pot . en komt aan dacht ik in de buurt van je olie vul dop .
carter ventilatie bij een 150 pk zit dacht ik onder het inlaat spruit stuk met een zwarte pot . en komt aan dacht ik in de buurt van je olie vul dop .
N nicocorsa Komt hier geregeld 4 nov 2010 #9 carter ventilatie bij een 150 pk zit dacht ik onder het inlaat spruit stuk met een zwarte pot . en komt aan dacht ik in de buurt van je olie vul dop .
carter ventilatie bij een 150 pk zit dacht ik onder het inlaat spruit stuk met een zwarte pot . en komt aan dacht ik in de buurt van je olie vul dop .
R Raynbow6 Komt weleens kijken 4 nov 2010 #10 OK, die is dus toch aanwezig. Ik lees regelmatig over issues hiermee bij benzinemotoren. Geldt dit ook voor Diesels? Kan problemen met carterventilatie ertoe bijdragen dat een Diesel slechter loopt? Verstoppen van ventilatiegaatje of zo?
OK, die is dus toch aanwezig. Ik lees regelmatig over issues hiermee bij benzinemotoren. Geldt dit ook voor Diesels? Kan problemen met carterventilatie ertoe bijdragen dat een Diesel slechter loopt? Verstoppen van ventilatiegaatje of zo?
R Raynbow6 Komt weleens kijken 4 nov 2010 #11 OK, die is dus toch aanwezig. Ik lees regelmatig over issues hiermee bij benzinemotoren. Geldt dit ook voor Diesels? Kan problemen met carterventilatie ertoe bijdragen dat een Diesel slechter loopt? Verstoppen van ventilatiegaatje of zo?
OK, die is dus toch aanwezig. Ik lees regelmatig over issues hiermee bij benzinemotoren. Geldt dit ook voor Diesels? Kan problemen met carterventilatie ertoe bijdragen dat een Diesel slechter loopt? Verstoppen van ventilatiegaatje of zo?