Camber op achter as corsa B

Vannos

Woont hier bijna
heb op de voorwielen flink wat camber staan, maar achter staat nog kaars recht. wil ze wat schuiner hebben staan.

alleen het probleem dat het een vaste as is.

nu weet ik wel dat de naaf van de as geschroefd is met 4 torx bouten dus zouden er eventueel ringen tussen kunnen. maar volgens mij moet er ook

een wat betere oplossing voor zijn Iemand ervaring daar mee ?

hier voorbeeld bij een corsa c

Foto-B77PFYEV.jpg

Gaan ze al flink schuiner staan wanneer je er een 1/2 mm dikke ring aan de onderzijde tussendoet?

Is dan ook wel wat voor mijn Corsa.:D Mijn voorwielen staan ook schuiner dan de achterwielen. En dan heeft de politie ook niks meer te klagen. Ze vallen altijd over mijn achterwielen.

Wat voor maat moet de ring zijn? En waar kun je zulke getapperde ringen kopen? Of kan ik naar de bouwmarkt gaan? :sleeping

Er zijn speciale platen voor te krijgen, helaas niet zo makkelijk aan te komen.

Die kun je zo verdraaien dat je het camber echt stellen kan (wel telkens los en vast en controleren)

Een ring er tussen is makkelijker, en daar gebeurt dan ook niets mee :thumbup

pak denk ik 2 ringen aan de onderste voorste bout en 3 ringen aan de onderste achterste bout zodat je ook een beetje negatieve sporing krijgt

zo in 3 kwartier is het al gedaan.

achter wielen er af . bovenste 2 torxbouten losdraaien en onderste 2 helemaal er uit halen ringen er tussen en weer vast zetten die handel :D

hier wat foto,s

dsvc.jpg

zzbo.jpg

u4lh.jpg

4yk0.jpg

nu heb ik meer ruimte in de wielkast boven in dus er komt een spacertje van een 3 a 4 mm tussen :D

Mooi, dat dat zo snel gebeurd is. Staat goed.:)

Ik hoop alleen dat ik zulke grote torque sleutel heb. :hmmz

Ik zal geen spacers nodig hebben met 9.5J wielen. :angel

@wagnas wrote:Mooi, dat dat zo snel gebeurd is. Staat goed.:)

Ik hoop alleen dat ik zulke grote torque sleutel heb. :hmmz

Ik zal geen spacers nodig hebben met 9.5J wielen. :angel

Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los

Houden jullie er wel rekening mee dat je rijeigenschap van de auto veranderd.

Het is erg leuk om te zien, heb het zelf eerder ook gedaan. Alleen heb ik de achter toen helemaal uitgesjimt zodat je sporing wel goed blijft. Dit heb ik gedaan met uitlijnappartuur erbij.

Ook krijgen je bouten hele andere kracht. Het is puur voor de mooi, maar zeker niet effectief.

Grt

@sylvester1 wrote:Houden jullie er wel rekening mee dat je rijeigenschap van de auto veranderd.

Het is erg leuk om te zien, heb het zelf eerder ook gedaan. Alleen heb ik de achter toen helemaal uitgesjimt zodat je sporing wel goed blijft. Dit heb ik gedaan met uitlijnappartuur erbij.

Ook krijgen je bouten hele andere kracht. Het is puur voor de mooi, maar zeker niet effectief.

Grt

klopt, als de achter as veranderd veranderd voor ook !, merk dat de achterzijde nu iets zoekt niet veel maar ik merk het wel.

zal snel eens de apparatuur er op zetten kijken hoe de sporing staat op de achter as !

uiteraard krijgen de bouten iets meer voor de kiezen, maar weet zeker dat de bouten niet af zullen breken, aangezien dit wagentje sowieso niet veel weegt

aan de achterkant.

Klopt dat ie nu anders rijdt. Als je een auto uitlijnt moet je ook altijd eerst de achteras stellen. Daarna voor pas

Meer camber is wel zoekerig rijden.maar zo veel beter Door de bochten!

klopt. heb voor ook lekker camber. kan heerlijk hoeken door de bochten.

achterkant blijft gewoon een probleem. is te slap geveerd.

Ik denk dat de rijeigenschappen niet zoveel veranderen. Mijn auto voorzijde hoogteverstelbaar op zijn laagst ooit zelf gemonteerd. Heb hem nooit meer uitgelijnd, daardoor staan voorwielen ook zo iets scheef. Maar nooit veel verschil gemerkt bij rijden. Wel dat hij minder snel aanloopt in de spatborden.

Ik denk dat ik de achterwielen geen toespoor ga geven, dus twee ringen aan beide onderbouten. Met 225 banden aan de achteras is hij toch niet zoekerig. Mocht het wel iets zoekerig worden dan wel iets toespoor geven.

@Vannos wrote:Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los

Dat is goed nieuws. :D Het is dat ik morgen wat te doen heb, anders had ik zeker bezig gegaan. Volgende week dan.

@wagnas wrote:Ik denk dat de rijeigenschappen niet zoveel veranderen. Mijn auto voorzijde hoogteverstelbaar op zijn laagst ooit zelf gemonteerd. Heb hem nooit meer uitgelijnd, daardoor staan voorwielen ook zo iets scheef. Maar nooit veel verschil gemerkt bij rijden. Wel dat hij minder snel aanloopt in de spatborden.

Ik denk dat ik de achterwielen geen toespoor ga geven, dus twee ringen aan beide onderbouten. Met 225 banden aan de achteras is hij toch niet zoekerig. Mocht het wel iets zoekerig worden dan wel iets toespoor geven.

@Vannos wrote:Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los

Dat is goed nieuws. :D Het is dat ik morgen wat te doen heb, anders had ik zeker bezig gegaan. Volgende week dan.

ja dan op de achterste bout van onder toespoor geven door 1 ring er bij te zetten !

Robert_Corsa

officieel gezien niet, maar met wat ringetjes/ shims wel

achterkant blijft gewoon een probleem. is te slap geveerd.

Wat heb je er achter onder zitten dan? knalharde veren verbeterd ook niet veel achter.

kijk, voor is hij natuurlijk beenhard. schroefset op standje laag. voor en onder een extra stabistang, alle pu rubbers.

achter zit wel een extra stang en stang in de kofferbak van de trekhaak, en pu rubbers in de as.

toch merk je dat hij achter slapper is. als je heen en weer stuurt bij 50km per uur merk je dat de achterkant wat na veert als het ware (station effect)

Dat zul je sowieso wel houden denk ik, sturende deel zit voor en gewicht is traag. Ik merkte wel veel verschil met een corsa c gsi as, zeker over rotondes knal je flink hard.

Terug
Naar boven