Calibra Turbo

ik wilde vandaag de thermostaat vervangen, oude d'r af nieuwe d'r op, past hij niet, boutgaatjes zitten anders, bij de automaterialenzaak zeiden ze dat er 4 verschillende typen in konden zitten en dus de verkeerde gekregen.

Nu de oude er eerst weer opgezet maar waar moet ik hem ontluchten, bij de Manta zat er een inbusboutje op het thermostaathuis, ik las ook ergens dat een Opel zichzelf ontlucht maar heb de oude koelvloeistof er weer in gedaan en expansievaatje zit helemaal vol

toch de motor maar even laten draaien en water zakte gelijk maar nu brand het oranje lampje met een motor er op, ik denk dat hij op de noodloop draait, stinkt wat naar benzine, heeft nog geen 30 seconden gelopen, daarna alle kabels nagelopen, alleen de stekkertjes voor het koelvloestofniveau vlotter had ik los liggen omdat het deksel er af was.

accu even los gehad maar nog steeds oranje lampje

help

Hallo Duurt,

Ten eerste gefelicteerd met je Opel Calibra Turbo!! :thumb

Ten tweede zoals de meeste weten kan je de Opel Calibra uitlezen met een paperclip, zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=132&t=180682

Gr. Reda

Hartelijk dank, ben er tot nu wel blij mee, altijd al van gedroomt, over de paperclipmetode had ik gelezen maar dacht dat de stekker bij de ECU zou zitten, had het dekseltje er al voor weg maar die kan wel weer dicht, ik zal gelijk even proberen wat de code is

weerstand van de losse temperatuur sensor is 3 kOhm en als ik het stekkertje er op zet en in de kabels prik is het 1 kOhm, waarschijnlijk zit er ook een weerstand in de computer

hij draait weer, 1 van de draden naar de temp. sensor was onderbroken, even aan trekken en was te zien waar, andere ook gelijk maar doorgetrokken en weer aan elkaar gesoldeerd dankzij S39 wilde het ook nog solderen, krimpkous er om en hij loopt weer

@re2flex bedankt, ik had onder Calibra en C20LET gezocht maar niet onder tips en truuks

@jethro wrote:@calibra 4x4 turbo wrote:Die mythe dat een calibra uit Finland minder snel roest dan eentje uit Duitsland hoor ik al 15 jaar.

Ik zou me kunnen voorstellen dat het gebruikte staal in Duitsland een lager koolstofgehalte had waardoor hij sneller zou kunnen roesten maar dat is nooit bewezen volgens mij. :shock:

Nou............

Nooit bewezen??

Kijk maar naar het verleden, bij de Kadett-C en de rest.

Als er door een staking geen plaatstaal te verkrijgen was, dan haalde Opel dat wel ergens anders weg.

Al dan niet van mindere kwaliteit. ;)

Enne..

Behandeling holle ruimte`s en lakopbouw maakt ook een wereld van verschil.

Onder een zekere Lopez die bij VW weg kwam, heeft Opel ook behoorlijk geleden.

Alles moest goedkoper en dus van mindere kwaliteit.

En dat hebben ze geweten daarr bij Opel!!

Hoe het ook zij, gemiddeld denk ik dat de Finse beter zijn. Maar heb ook zeker hele roestige Finse Calibra's gezien. Dus het garandeert niet alles. Daarbij hangt het mogelijk ook van gebruiker af.

ik weet niet hoe lang hij al te koop staat maar op MP staat er geen meer te koop (dacht ik)

vandaag ook wat leuks gekocht voor in de Calibra

@Duurt wrote:@marcohgd wrote:Mooie Calibra Duurt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

heb je hem al in het echt gezien?

weet je toevallig nog wat slopers in de buurt te staan?

bij v d Ploeg staat er 1

Liever laat dan nooit.

Nee heb hem nog niet in het echt gezien, bij vd ploeg stond altijd een grijze Calibra, maar volgens mij is die al weg. Helaas staan daar niet zoveel kadetten enzo..

de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder

volgens mij stonden nog wel Kadett E's en Combo's, maar vandaag was ie gesloten

@Duurt wrote:de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder

volgens mij stonden nog wel Kadett E's en Combo's, maar vandaag was ie gesloten

Die kadetten hebben we al leeggehaald. Jammer dat er geen D kadetten staan..

@16VCalibra wrote:Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4x4 aan en uit. Met de 4x4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!

Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo's mij iets teveel haha.

Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roesten

Over dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest.... Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..

Groetjes Ram

Kan het kwaad zonder zekering 19 te rijden, de koppeling slipt dan steeds, word de bak dan niet te warm?

Vandaag thermostaat(huis) vervangen, temperatuurmeter staat weer iets hoger.

Een ander probleem, mijn kachel geeft af en toe een beetje koelvloeistofgeur.

Vanmiddag op de sloop een kachelradiator uit een Vectra V6 met airco gesloopt, man wat een werk maar dan weet je ook hoe het in elkaar zit, bij een 4x4 zit er nog wat minder ruimte bij de voeten, in de Vraagbaak staat dat je zelfs een stukje uit de vloerisolatie moet snijden om bij de onderste schroef te komen, ook kun je haast niet bij de aansluitingen komen in de motorruimte.

Het viel mij op dat de aansluitingen er in zijn gestoken en dat er een rubber in zit en een klem er om heen om de twee delen bij elkaar te houden, misschien dat bij die van mij alleen de rubbers minder zijn geworden, zijn deze rubbers ook los te bestellen?

Ik weet geen antwoord op je vraag maar komt er soms wat rook uit je kachel roosters? Ik heb dat vroeger bij me cali gehad.

Ik denk dat de koppeling toch niet slipt alleen als de voorwielen slippen en de achterwielen stil staan maar bij gewoon gebruik slipt de koppeling ook minimaal omdat beide wielen dan gelijke hard draaien, ik zit te denken om een schakelaar tussen de zekering te zetten, zag vandaag bij de Vectra achter de asbakklepje ook een schakelaartje zitten, is mooi plekje uit het zicht.

Er komt geen rook uit de kachel maar stinkt af en toe wel een klein beetje naar koelvloeistof, nu heb ik op de sloop een radiateurtje uit een Vectra V6 met airco gehaald en die heeft 2 losse buisjes die in de kachelradiateur word gestoken en aan de andere kant in de motorruimte steken. man man wat een werk deze buisjes er uit te halen, voordeel van dit systeem is wel dat je als je alleen het kachelradiateurtje kunt vervangen zonder dat je in de motorruimte hoeft te zijn waar je er toch niet bij kunt en ook de hele airco er niet uit hoeft.

Bij de opeldealer de rubbertjes besteld voor het geval die van mij lek zijn.

Nu schijnt het dat er ook nog weer twee typen kachel radiateuren icm. airco zijn, afhankelijk van het modeljaar, daarom ook de buisjes meegenomen, eventueel zaag ik de buisjes door en zet er slangenklemmen tussen en soldeer de aansluitingen vast aan het radiateurtje

Terug
Naar boven