@jethro wrote:@Duurt wrote:De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.
wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is
Turbo loopt 240 km/h.
Volgens Opel.
Volgens Opel ja, puur omdat ze dan geen begrenzer in hoefden te bouwen wat min of meer was afgesproken onder een aantal grote Duitse autofabrikanten (Opel, BMW, Mercedes, Audi). Met mijn vaders Calibra Turbo hebben we vroeger (was in 1994) met 4 inzittenden 275km/h op de teller gehad (en hij kon nog wel iets harder). Haal daar een beetje teller afwijking vanaf, maar je komt nog altijd uit op een snelheid van 260+ km/h. En dit is een standaard Calibra Turbo met 4x4 aan, de eerste in Nederland uitgebrachte zelfs.
Qua verbruik is het nog altijd jouw eigen rijstijl wat dit het meest beïnvloedt. De Turbo rijdt over het algemeen iets zuiniger dan mijn V6. In mijn woon-/werkverkeer rijdt ik vrijwel alleen stadsverkeer en wat buitenwegen, met de V6 haal ik daar (afhankelijk van drukte en weersomstandigheden) 1:10 tot 1:11.5. Met de Turbo (die gebruik ik soms ook) haal ik op die stukken ongeveer 1:11 tot 1:12.5. Met name de 6e versnelling scheelt best wel wat, die mis ik nog altijd in mijn V6