Calibra Turbo

Toch zijn de meeste Turbo's wel gesloopt voor de motoren

Ik heb de schakelaar voor de kofferklep ondertussen ook al gevonden, althans waar hij heeft gezeten heeft, het pinnetje was weg waardoor hij dacht dat de klep openstond, nu eerst maar even kijken bij een sloop in de buurt of er nog Calibra's staan, ben bang dat ze ondertussen al weg zijn. Zat er in Drenthe ook niet iemand met heel veel Calibra onderdelen?

Ik heb beide dimlampen nu vervangen en is wel beter geworden, de oorzaak dat de koplamp aan bestuurderszijde niet zo fel is komt doordat de collector niet zo veel meer is, de andere lamp is nog wel redelijk.

mooie calibra :thumb , xenon is gewoon een must in een cali, er zijn ook setjes van 4300k dacht ik dat heeft meer de kleur van origineel mocht je dat interessanter vinden

@Duurt wrote:@calibra 4x4 turbo wrote:Als je er niet dagelijks mee rijd zou ik enkel de lampen vervangen.

De lichtopbrengst is niet geweldig van de koplampen maar zelf rij ik te weinig om het te veranderen.

Succes :thumbup

Ik ben er vanavond mee naar Roden gereden en als er auto's van andere kant komen en nat wegdek dan rij ik maar wat langzamer, rijden met mistlampen mag eigenlijk niet maar heb ik in ieder geval wat meer licht.

Zelfs groot licht valt mij tegen

Knappe agent als hij/zij ziet dat je met mistlicht op rijd. Dat valt nauwelijks op bij een Calibra. Rijd er ook mee als ik in het donker rij. (Al gebeurt dat zelden)

Precies, in een calibra zie je dat toch niet.

Ik heb ALTIJD zo gereden in het donker toen ik mijn Calibra nog had. Nooit wat van gehoord ;)

ze zitten inderdaad vlak bij elkaar, Xenon is wel mooi maar ik erger mij mateloos aan mensen die met Xenon rijden waar niet tegenin te kijken is, ook wil ik hem zo origineel mogelijk houden, denk dat ik op zoek ga na een lampunit met betere reflector, volgens mij zijn er 2 soorten, met en zonder mistlamp.

In Een (Drenthe) staat trouwens nog een Calibra op de sloop maar is al wel het een en ander af.

Zijn hier in Groningen/ Drenthe of Friesland ook nog meer Calibra's op de sloop of mensen die ze gesloopt heben en de onderdelen nog hebben?

Hoi ! mooie Calibra ... turbo ! komt ie uit de finse fabriek ? zag hem op marktplaats staan, staat er nog op maaar verkocht ! Gr Tol de 3.0 V6 Calibra

man uit FRL

Ik dacht dat alle Calibra's uit de Saab fabriek kwamen en die zat toch in Zweden?

Vandaag olie ververst en bodem getectyleerd, geen rotte plekken tegen gekomen

bekende sticker uit die tijd

Je kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4x4 maakt snelle eerste stappen !! hihi

@ANJO TOL wrote:Je kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4x4 maakt snelle eerste stappen !! hihi

Bedankt voor de inf @Anjo, het is dus een Duitse :thumbup , waarschijnlijk zijn daarom de spatbordranden achter nog zo goed, in de Mantatijd waren de Duitse ook beter dan die uit Antwerpen kwamen

de eerste stappen van een 4x4 zijn toch niet zo spectaculair, in de eerste versnelling en de achteruit is de turbodruk een stuk lager dan in de andere versnellingen :angel

Heb er twee 2.0 16V DTM en 3.0 V6 beide van Finse lopende band ! (num 9 in chassis num) zijn behandeld in fabriek, er zullen daar niet snel gaten in de kokerbalken vallen !

Helaas is er aan de Calibra 's van Duitse lopende band weinig aan roestbehandeling gedaan ! en zijn de meesten al naar de hoogovens uitgezonderd, een aantal die de Calibra hebben gekoesterd ! en niet door de pekel hebben gereden ! (achterschermen )

Een goede roestbehandeling is b.v het bedrijf (geen aandelen) www.goslinga.com

Kijk ook eens bij (C20let !) hier zitten de meeste Turbo Calibra manne

@Duurt wrote:Ik dacht dat alle Calibra's uit de Saab fabriek kwamen en die zat toch in Zweden?

Vandaag olie ververste en bodem getectyleerd, geen rotte plekken tegen gekomen

bekende sticker uit die tijd

Ziet er goed uit :thumb die sticker heb ik ook nog ergens liggen.

@ Anjo, dus je hebt beide Calibra's nog :thumbup hoe lang heb je die DTM al?

Ok 2slow ! beide zijn er nog ! de groene voorzien van een 3.0 ! de uitlaat moet vervangen, en word zelf gemaakt van rvs. alleen moet effe een aktie punt worden ;

De DTM word nu gebruikt, denk dat k hem al een jaar of 6 heb, echter word NU pas door mij in gereden, altijd binnen gestaan ;

Hoe ist daar met de hobby ? Gr Anne

Dat van de 3 liter had ik mee gekregen die hangt er alweer een paar jaartjes in geloof ik. Je had ze toen beide mee naar Dokkum, dus was benieuwd of je ze beide nog had. Met mijn hobby gaat goed. Alleen staat nu weer stil voor winterslaap. Dus word pas in maart/ april voor dat die weer op de weg gaat komen. Heb hem inmiddels ook alweer 9 jaar...

@ Duurt, sorry voor de -offtopic

Groeten Xander

@2slow wrote:Dat van de 3 liter had ik mee gekregen die hangt er alweer een paar jaartjes in geloof ik. Je had ze toen beide mee naar Dokkum, dus was benieuwd of je ze beide nog had. Met mijn hobby gaat goed. Alleen staat nu weer stil voor winterslaap. Dus word pas in maart/ april voor dat die weer op de weg gaat komen. Heb hem inmiddels ook alweer 9 jaar...

@ Duurt, sorry voor de -offtopic

Groeten Xander

geeft niet @Xander, dat houd het topic levend haha

Nu nog een temperatuur meter probleem, meter komt bijna niet boven het blauw uit, ook niet als ik even snel gereden heb of als hij een tijdje stationair heeft staan draaien

Ik vermoed dat het de temperatuursensor op de motor is omdat de kachel wel gewoon warm word, ook gaat de ventilator draaien als hij een tijdje stationair loopt, volgens mij zit er dezelfde sensor in als ook in de Manta en Kadett word gebruikt, ik zal hem deze week eens vervangen, zo op het oog hoeft alleen de luchtslang er voor weg zodat je er beter bij kunt.

weer een vraagje, ik wilde de 4x4 emblemen er weer op plakken, kan iemand mij ook vertellen hoe ver hij van de voor en benedenkant van de deur zit?

bij voorbaat dank

De mijne heb ik zonder te meten geplakt.Gewoon vergelijken met een foto en gaan.

Als je die 4x4 emblemen er weer opzet zou ik ook het turbo embleem op de kofferbak er weer opzetten.

Dan is het helemaal af :wors

allen een paar letters van het turbo embleem zaten er nog bij, het turbo embleem heb ik in bestelling staan, bij de Opel dealer zeiden ze dat Calibra en Turbo een embleem was en dus aan elkaar zat, ik heb de losse turbo besteld, plakt wel zo gemakkelijk

vanavond de temperatuursensor vervangen en meter staat nu bij eerste streepje, als hij een tijdje stationair staat met groot licht aan, gaat hij naar 90 en gaat de ventilator draaien en koelt hij weer naar het eerste streepje

volgens mij is het weer goed

als hij een tijdje stationair draait ruik je een heel klein beetje koelvloeistof, misschien uit de kachelradiateur, maar heb al gezien dat het een hele klus word om die te vervangen

Terug
Naar boven