Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo's, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4x4 er weer onder zit.
Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo's, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4x4 er weer onder zit.
Gr Martin
De eerste Turbo van mij vader is een originele en (waarschijnlijk) de eerste die in NL op de weg kwam (2 januari 1993). Destijds hadden we er eind 1992 al een proefrit mee gemaakt samen met de garage eigenaar, wat een ervaring was die ik nooit zal vergeten: als klein kind voor het eerst in een auto met zoveel vermogen en dan met 240+ over een besneeuwde en ijzige snelweg :shock: .
Mijn Turbo is een Duitse import zover ik weet en de 2e van mijn vader weet ik het even niet van. Mijn V6 is wel een volledige Nederlandse auto en daarvan ben ik pas de 3e eigenaar.
De oudste NL turbo die nu nog op kenteken staat is volgens mijn huidige kennis eentje uit 13-10-1992. Alleen is de APK al in 2012 verlopen, dus of deze nog in zijn geheel bestaat weet ik niet. De mijne is van 16-12-1992. Turbo blijft iets aparts. Mijn eerste calibra was een duitse turbo ook uit 1992 en heb spijt van dat ik die ooit heb weggedaan.Na 6 calibra te hebben gehad zijn we nu bij nummer 7 beland.
Mijn broertje heeft op dit moment een V6 en ook dat blijft iets moois(zoals eigenlijk alle calibra's).
Ik heb een origineel in nederland geleverde Color-edition 4x4 Turbo uit 1994, in bezit sinds 2004, en binnenkort weer verse apk (na 1,5 jaar stilstaan)
Gr Martin
leuk dat je die lijst hebt! zou je mij die kunnen/willen mailen?
Color editions ware speciale, 1 maalige kleur uitvoeringen. Denk aan bijvoorbeeld (solar yellow) geel. Is tijdelijk geleverd. En zo zijn er meer geweest. De laatste was Black magic of Magnetic blue of Iceland in 1996. Vaak hadden deze ook een afwijkende set velgen en interieur trim.