Ondertussen ben ik ook research aan het doen of de versnellingsbak het vermogen wel aan kan. Heb Johan van aangepastebak, en Wilco van Dutch Build gesproken..
Het schijnt dus dat de 4e versnelling van zo een versnellingsbak zwak is, de verdeelbak zou het vermogen wel kunnen hebben. Aangepastebak die heeft andere tandwielen voor de 3e t/m de 6e versnelling die een hogere vermogen en koppel aan zouden kunnen. Zo een set kost €2850 ex en dan moet het er nog in. Ook kan er nog een andere diff in. Totaalplaatje van waarschijnlijk €5000 euro.. Een hoop geld dus.. Nou vraag ik me dus af of dat echt nodig zal zijn..
Wilco van Dutch Build die vertelde mij over SQS Racing, die zitten in tjeschie of hoe je het ook typt. Die hebben ook die versnellingen voor €1150 ex, zijn wel gemaakt van originele tandwielen. Dan vraag ik me dus af zal dat wel net zo sterk zijn..??? Zie de link:
http://www.sqsracing.com/produkt/451:557:racing-synchro-strong-gears-02m-02q-mq350" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutch Build heeft ook een Haldex controller uitgebracht welke wel zeer aantrekkelijk is. Aangepastebak en Wilco hebben mij afgeraden om de bak 50/50 te maken. Zit er dik in dat ik die controller zal gaan moeten aanschaffen. Ik twijfel nu dus alleen over de versnellingsbak.
Volgens Wilco is het ook het beste om er een goeie Sachs organisch duppelplaats koppeling in te hangen, sinter brand je er elke keer mee tussenuit, heeft ie zelf ook ervaring mee. Zo een koppelingset kan ook al gauw €2000 euro kosten, deze kosten (bak en koppelingsset) heb ik eerlijk gezegd een beetje onderschat :hmmz
Giuliettaevo kom maar op :angel
Groet Ram