c20xe noodloop

Oenatje

Woont hier bijna
410082474.jpg

c20xe m2.8 dis

geen mm lampje, die werkt niet

maar wel foutcode's. astra ging in noodloop op de snelweg en kwam niet boven de 4000 toeren

na dat de astra van contact afging was de noodloop ook weg

uitgelezen zonder dat de motor liep

wat te doen? of waar moet ik zoeken?

Ik zou eerst de codes resetten, en daarna kijken met lopende motor welke er over blijven.

Ik heb wel is een keer problemen gehad met het (losse) stukje draadboom wat naar de klopsensor gaat. Zat kortsluiting in, hierdoor in de noodloop.

Idd, klopsensor.

Haal deze los van het blok en schuur zowel het blok als de sensor zelf en zet deze weer vast op 25nm.

Wat contactspray in de stekker en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

vandaag naar het werk, bij thuiskomst weer uitgelezen, dit keer alleen foutcode 19

wat ik gisteren nog heb gedaan is de massa aansluitingen op de injectorrail schoongemaakt

410094937.jpg

Bij kwam die code alleen terug als ik meer als 10 min met een constante snelheid op de snelweg reed, anders NIET. Dus ik kon bijwijze van weken lang rijden zonder dat die ging branden, dit omdat ik met me dragraceauto nauwelijks op de snelweg kom. Oftewel, je kan er op wachten dat die terug komt. Ff een schuurpapiertje er langs kan sowieso geen kwaad toch?

@2000 wrote:Krukassensor? Zat bij mij is vol met metaaldeeltjes, dan gaat ie ook raar meten.

als je daar metaal deeltjes treft dan zou ik me ernstig zorgen maken

lijkt me niet goed, afijn

gsi is naar de garage voor die storing, gelijk word ook de ecu vervangen voor een NIEUWE king:

@Oenatje wrote:@2000 wrote:Krukassensor? Zat bij mij is vol met metaaldeeltjes, dan gaat ie ook raar meten.

als je daar metaal deeltjes treft dan zou ik me ernstig zorgen maken

Deed ik ook :D Nu 2 jaar en 20.000 km verder. Ok, hij klinkt niet al te gezond meer, maar dat staat los van de deeltjes, want anders had ie allang de geest gegeven :D

nou, ecu vervangen, MM lampje doet het weer

krukassensor vervangen en een benzine slang vervangen

nou ff kijken of de storing wegblijft

Terug
Naar boven