c20xe met throttle bodies, div. vragen

@Opel1969 wrote:Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;

280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )

86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1

Drijfstangen K1 met ARP

Head studs ARP en Cosmetic koppakking

Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant

QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GT

Setje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.

Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,... QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België

Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.

Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,...

Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,...

Moeten we ook nog even voor sparen .... :vertag

:hmmz

Is dat voor op de straat? lijkt me wat heftig allemaal om normaal te kunnen rijden?

Geen idee,...

Ken geen tweede met soortgelijk blokje in een Opel GT uit '69 dus we gaan het meemaken....

Standaard XE in GT zijn er wel,.. is ook erg leuk!! C20LET heb je wel een paar.

En ook nog enkele met een 400 blok,..

Het is voor mij geen daily maar meer voor erbij en trackdays

Hier worden wel stappen gemaakt :hmmz

Wat ik de laatste tijd heb gedaan is een scan gemaakt van motorruimte met blok, nu kan ik uitlaatspruitstuk tekenen,. 4/2/1 73 cm primaire pijp met diameter van 1 7/8 inch.. moet nog even bedenken hoe ik het ga laten passen...

Foto-MEMRGMKK-D.jpg

Verder ben ik een nagenoeg nieuwe KMS MD25 met kabelboom voor een LS3 tegen gekomen, deze overgenomen,.. en nu kabelboom aanpassen voor een XE..

Eerste prio is in ieder geval de uitlaat! wordt vervolgd!

Heb je wel genoeg ruimte in een gt? Vooral de inlaat word krap denk ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

inlaat is gelukkig niet echt een probleem, vooral de uitlaat kost wat werk om deze te laten passen.

Wil graag 4 - 2 - 1

Foto-4GQVHTQZ-D.jpg

Foto-FK3CVOJJ-D.jpg

Foto-AMDDKSQE-D.jpg

in ieder geval, mijn blokkie is bijna klaar!!

Foto-DFQFCZPH-D.jpg

Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? "Recht toe, recht aan" is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima...
5b8f270a7127cdf54a8c243b5ba1de45.jpg
a7c5c4c573c2a544cd48243834bf2440.jpg

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

@KRSA2000 wrote:Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? "Recht toe, recht aan" is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima...

Omdat Opel GT geen Manta of Kadet is? maar je hebt mijn aandacht, dit gaat passen?

Primair kom ik uit op een 73 cm bij 1 7/8 inch binnen diameter.

Secundair kom ik uit op +- 33 cm..

Eens dat je voor flow natuurlijk liever eerst een inch of 4 recht wil hebben,. gaat echter wel meer over resonantie en tegendruk,. en dat is dan weer meer afhankelijk van lengte en diameter.

Maak gelukkig ook niet dagelijks een uitlaat op maat,.. alle tips zijn welkom!

@Fearless wrote:Wow die tekeningen! Super. Je had ook een scan gemaakt van je auto? Hoe doe je dat?

De gehele GT nog niet, maken gebruik van een vrij basic 3D scanner,

http://www.cad-house.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;

Doordat je verschillende scans over elkaar legt krijg je een wat troebel beeld, dat is nog even een probleem. Dit alles is ook om te experimenteren, normaal ben ik ook van direct iets proberen te maken,..

Ben ook benieuwd hoe het met projectje van 2000 gaat,... toch eigenlijk zijn topic!

Misschien dat ik voor mijn eigen GT maar eens een eigen topic moet maken :hmmz

Nu laatste spulletjes voor de XE besteld bij Mtech, en een koppelingset van Retropower.

Enkel nog een toplager nodig,... om Getrag 240 achter de XE te kunnen hangen

Terug
Naar boven