Tja, zo iets kan verdraaid lastig zijn om op te sporen. Ik heb het in het begin ook wel gehad tijdens de eerste test ritten met de kadett. Sinds die tijd alleen zo veel nog eraan gedaan dat ik niet zo makkelijk kan bedenken wat het geweest kan zijn.
Ik heb er vier verschillende gasklephuizen op gehad die allemaal wel wat hadden. Heb heel lang het probleem gehad dat stationair niet onder de 1100 wou, vaak zelfs nog net iets hoger.... Had bij één een verkeerde gasklep positie, waardoor de gasklepschakelaar niet kon klikken, zelfs niet in de uiterste stand. Bij een andere lekte de kleine klep weer.... een hoop gezeur mee gehad. Heb er nu een in zitten die het perfect doet!
Maar je kan een hoop oorzaken hebben, als je op het blok een pakking hebt kan die deels gescheurd zijn waardoor er bij overdruk een lek ontstaat die met onderdruk weer verdwijnt. Je kan last hebben inderdaad van een stroef klep mechanisme.
Je zou er goed aan doen om het gasklephuis er eens af te halen en goed te inspecteren. Het gehele ding even goed ontvetten en schoon maken, dan de scharnierpunten en veren met een hoge kwaliteit teflon smeren.
Dan heb ik zelf de lekkende gasklep ontdekt door met de SFI bak er af en mijn hele hand op de inlaat (ja ik heb erg grote handen) om hem luchtdicht te houden en dan op de slang van de stappenmotor blazen. Ik ontdekte dat als ik mijn hand er van af haalde de lucht er met bakken doorheen kon. Tevens ontdekte ik dat de rest van de inlaat dus goed lucht dicht was.
Succes nog ermee!