c20seh start !. (07-08-14)

En niet alleen van je kabelboom naar je inlaatspruitstuk controleren. Ook van je motor/bak naar je carroserie, en van je carroserie naar je accu. Eventueel ff een dikke startkabel van de motor naar de min pool.

Van de accu naar carroserie en van bak naar carroserie heb ik allemaal vernieuwd. Net even een dikke extra massa kabel eraan gedaan. Maar nog niks.

Spruitstuk massa kabeltjes maken goed contact. Als ik ze erop zet dan zie je vonkjes.

Ik heb daar ook al een extra dikke massa kabel aangelegd om te proberen. Nog steeds niks

Net een andere motorkabelboom eraan gehangen nog steeds geen verschil. Start nog steeds niet.

Is er iemand van jullie die erna wilt kijken tegen een vergoeding? Of ik kom die kant op ook geen probleem..

Ik woon in de omgeving tilburg

Vreemd..

Dus computer uitwisselen geen nut, draadboom uitwisselen geen nut, sensor uitwisselen geen nut..

Als je aan computerzijde van de krukassensor meet, onderling geen sluiting tussen de kabels? Of de draden er liggen heb je al gemeten begrijp ik?

Als je massa aan de computerbehuizing legt gaat de complete motronic over de zeik..

Blijf ik erbij dat het een massa of voeding probleem is. Waar krijgt computer voeding van? Wat is de weerstand (ohmmeter) tussen accupool en massapunten in computer aansluiting? Tevens geldt dit voor de plus. Pinnummers weet ik zo niet. Slechte overgang ergens in de voedingslijnen wil ook wel eens raar doen. Onbelast 12V, belast kakt de spanning in.

Om te testen of de voeding goed blijft zou ik plus en massa van de computer (dus wat de computer ingaat) aan een voltmeter knopen en dan op contact zetten en evt starten. Tijdens deze actie controleren of de spanning boven de 10V blijft. Spanning zakt wat in door het starten..

Weet je in ieder geval of de computer een fatsoenlijke voeding krijgt..

welke Motronic is het M15.4 ?

Dit is de pinbezetting van de M15.4

01 Bobine 2+3

02 Massa

03 Brandstofpomprelais

04 Klep luchtregeling stationair toerental

05 Klep actief koolfilter

06 (leeg, alleen voor Sintra)

07 Luchtmassameter

08 (leeg, alleen voor Sintra)

09 Regelmodule startblokkering, of wagensnelheidssensor bij wagens zonder startblokkering

10 Massa

11 Klopsensor

12 Gaskleppositiesensor

13 Diagnose-aansluiting

14 Massa

15 (leeg, alleen voor Sintra)

16 Injector 3

17 Injector 1

18 Constante plus

19 Massa

20 Bobine 1+4

21 (leeg)

22 Motorstoringslampje

23 Magneetklep EGR

24 Massa

25 Relais koppeling airco

26 Klep luchtregeling stationair toerental

27 Geschakelde plus

28 Verwarmde lambdasonde

29 (leeg)

30 Gaskleppositiesensor, Klopsensor, Luchtmassameter, Temperatuursensor inlaatlucht, Temperatuursensor koelvloeistof

31 (leeg)

32 Instrumentenpaneel

33 (leeg)

34 Injector 2

35 Injector 4

36 (leeg)

37 Relais motorregeling

38 (leeg)

39 (leeg)

40 Airco

41 Airco

42 Transmissieregelmodule

43 Toerenteller

44 Temperatuursensor inlaatlucht

45 Temperatuursensor koelvloeistof

46 Relais motorregeling

47 (leeg)

48 Krukaspositiesensor

49 Krukaspositiesensor

50 (leeg, alleen voor Sintra)

51 Transmissieregelmodule

52 Koppelingspedaalschakelaar

53 Gaskleppositiesensor

54 Transmissieregelmodule

55 Diagnose-aansluiting

@Gubje : ik heb de kabel gevolgd van de krukassensor dat zijn 3 draden en 2 draden komen in hetzelfde gat uit in de computer en die andere gaat ergens anders heen. maar die zijn helemaal goed die heb ik na gekeken.

ja als jij zegt een massa of voeding probleem. dan kan ik toch een kabel leggen van de massa naar de computer en hetzelfde met + stroom ? maar de accu heeft er niks mee te maken? moet je een minimaal ampere accu hebben?

ik heb geen idee hoe die computer stroom krijg , ik heb alles gewoon overlegd. ik weet wel dat ie stroom krijg dat heb ik gemeten. alleen ik heb nog niet gemeten als ik doe starten hoeveel volt die dan krijgt. misschien krijgt ie wel geen geschakelde plus? ik wist de betekenissen niet van al die kabels.. maar nu wel dankzij RamSwa72. dus kan ik weer ff aan de gang.

ik heb deze . kan ik dan dat schema aanhouden RamSwa72?

hij staat er momenteel zo bij: verder opbouwen gaat nog niet , hij moet toch eerst starten ..

Dit is niet een Motronic M15.4 die jij hebt

die heeft drie rijen pinnen en jij heb met 2 rijen als ik het goed heb

Dus dan zal dat schema niet geheel kloppen helaas :hmmz

Sorry

Ah jammer. Ja klopt ik heb 2rijen.. heb je daar ook een schema van?.anders ga ik gewoon meten. De plus en de massa is er zo uit te halen lijkt me?

Expert gevonden en is langsgeweest! Sebbe gsi.

Binnen 30minuten liep de motor!. Eindelijk.

Vakman!

Er waren meerdere problemen en was ook de eerste keer zo n motorombouw

Krukassensor kapot

Ecu kapot

Brandstof slangen zaten verkeerd :jerry .

Ik wist echt niet meer waar ik moest zoeken. Weer een hoop geleerd vandaag!

Nogmaals bedankt sebbe gsi

Eindelijk weer verder afmaken. Misschien dan meenemen naar sevenum

Terug
Naar boven