origineel gepost door chris b
origineel gepost door mrmonkey
volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren...
Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadett
Het stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit...
En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)
En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20
ik heb alles geprobeerd en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat als je een lambda hebt hem beter gewoon kunt ansluiten pin 20 mag wat mij betreft naar het fabeltjes land.
Leg me dan dit volgende verhaaltje is uit...
Zie onderstaande link
Daar staat als je ff leest het volgende
ECU coding wires (where fitted)
Some vehicles equipped with Motronic 1.5 has ECU pins 20 and 21 allocated as coding earths. The open circuit voltage at
these pins is at the 5.0 volt reference level. Connection of the pin to earth indicates to the ECU that the vehicle is equipped
with certain equipment. The non cat vehicle will have pin 20 connected to earth and the catalyst equipped vehicle will have pin
20 open circuit. The vehicle with AT will have pin 21 connected to earth and the vehicle with MT will have pin 21 open circuit.