c20ne turbo e kadett sedan

Hallo

Ik ben kevin woon in langedijk noord-holland

Ben in bezit van een kadett e gsi compleet gerestaureerd en die is nu klaar ook heb ik een e kadett sedan 1.6

Dus de gsi is af tijd voor een nieuw project ;)

In de sedan komt een c20ne turbo nu ben ik niet de eerste die dit gaat doen dus er staat al best wat info over op internet maar wat extra tips ofzo zijn altijd makkelijk

Ik heb zaterdag een c20ne opgehaald dus ik kan gaan beginnen.

Deze onderdelen heb ik al van te voren aangeschafd

C20let zuigers, drijf stangen en injectoren.

Ook heb ik een turbo uitlaatspruitstuk gekocht pas klaar voor een turbo met t3 flens (ben nog opzoek naar een turbo liefst een t25 )

Mijn bedoeling is om gewoon met de orginele computer te gaan rijden

Ik zal van de week wat foto's plaatsen en me planning is om het blok op te bouwen in de winter zodat ik hem in het voorjaar er in kan hangen en me sedan nog wat aan te passen en dan kan ik tijdelijk met me gsi gaan rijden die met dit weer lekker in de garage blijft ;)

Gr kevin

49a74cb2c6ab47d5a572e7bd6e9a95bd.jpg

c90d8013db3ff3e5000d1bc0887ee7fb.jpg

hier de foto's van de auto's waar het over gaat

gr.

netjes hoor :) woon dichtbij en werk nog dichterbij :) hhw :)

kadetje begint ook wel weer te kriebelen bij me :) zou er wel weer 1 willen aanschaffen

hij lijkt er wel veel op had er toen op geboden ennhad hem voor 90 euro thuis liggen hij kwam uit engeland en wat heb je er voor slechte dingen over gehoord?? en voor dat geld kennje het altijd proberen ;)

voor t geld zeker t proberen waard

de dingetjes

Lasnaden die loskomen in de binnenkant van het spruitstuk en de turbo invliegen met kans op beschadigingen

Gewoon goed in de gaten houden die lasnaden..

PM beantwoord, succes met het project..

En blijf die :kewlpics posten :thumb

ja indd ga ik doen en bedankt voor het reageren op me pm ga hier ckr wat mee doen en de foto's komen er op hoor ;)

klein vraagje over de let zuigers als de uitkepinkjes van de 16v er uit zijn dmv afdraaien zou het dan voldoende zijn ?? ook zijn de drijfstangen wel sterker van een let tenopzichte van een ne vandaar ook mijn keuze om die zuigers te nemen maar had bog niet eerder gelezen dat dat niet optimaal was

zoals ik al zei in de PM, de standaard zuigers en drijfstangen kunnen zeker tot 200 pk goed gaan.

Ik reed wel met decompressie plaat.

zat rond de 210 pk en over de 300nm king:

@ corsaboy ik heb je project al meerdere keren bekeken ;)

vanavond een begin gemaakt aan het blok eerst maar is begonnen met ontvetten en afspuiten

b3725a6413c2ee633d0c127ced0100ab.jpg
c1ee7a72c0c136a68b70f5f35d9e1ee5.jpg

alles ziet er netjes uit van binnen dus daar ben ik wel blij om.

vandeweek weer verder ;)

het scheind dat de zuiger smelt bij de inkepingen van de 16v omdat de kop van een ne ontwikkeld is met de verbrandings ruimte meer aan een kant en dan ontstaat er volgens mij een soort pingel in zon inkeping maar dat is nog niet bij 200 pk en straat gebruik.

verder vandaag me draadboom en computer binnen gekregen van de postbode ;)

dat is wel bij 200 pk..

En ook bij straat gebruik...

gewoon ne zuigers met een decompressie plaat en dubbele koppakking.

Als je geen zuigers wilt afdraaien en / of de kop wilt bewerken

in engeland rijden ze er wel mee hebben hun de kop dan bewerkt ?? vandaar dat ik die zuigers geregeld had want dacht die zuigers veel sterker waren tot ik jouw verhaal las ik heb ze nu al liggen wat kan ik het beste doen??

heb ook de gele injectoren van een let en de drijfstangen

vandaag alvast met de kop begonnen

f74717ab6ab9bd42cda531872ba21eff.jpg
9435f2604960c62057430fe771f864b3.jpg

me kopset is onderweg en vandaag me zuigerveren binnen gekregen ;)

Terug
Naar boven