C16XE Achterwielaandrijver

@Kadett68UF00 wrote:Ik heb de aandrijf as zelf iets verlengd. Het was een automaat dus de as was iets te kort maar paste wel in de Getrag.

Ik heb de fotokes van de inbouw ook van fotobucket gezien, ziet er knap en profesioneel uit.

De DP-97-TP heeft dan nu de derde 1600 motor ingepland gekregen.

Is zeker wel een stuk efficienter dan de originele 1.6S.

Zuiniger en lichter dus. Ook al was de 1.6S met automaat ook niet echt traag. Ik heb er nog eens meer als 160 km/h mee gereden. Het is dat ik de afslag niet wilde missen en de max. snelheid daar maar 100 was anders had hij nog wel sneller gekund. Zat nog niet aan de top. Maar veel harder moet je niet gaan, de wegligging werd wel een beetje vaag en de remmen zijn er ook niet echt op berekend.

Sucses verder. Kan je er komende lente weer mee cruisen.

Of draait en rijd hij ondertussen misschien al ?

leuke ombouw,mooi compact blokje

iedereen doe al de 2 liter 16v.

heb ook al eens manta met 1700 diesel gezien

die had gelijk commentaar,maar ik vind dat gaaf wat anders

Hé oude eigenaar, wat leuk.

Een y17dt was ook mijn oorspronkelijke plan maar toen gingen de wegenbelasting regels ineens veranderen.

Ik ben nu met de bedrading onder het dashboard aan het knoeien.

@Kadett68UF00 wrote:Hé oude eigenaar, wat leuk.

Yep,

Ik volg het een beetje.

Computerje netjes aansluiten en wegwerken zeker.

Ruimte zat in ieder geval om iets onder het dashboard te schroeven.

Het is dat ik een C caravan had gekocht anders had ik hem wel overgenomen van mijn vrouw om er iets moois van te maken. Het is nog een redelijk beste Kadett qua carrosserie. Alleen flink wat steenslag en het dak motorkap en achterklepje heeft wat slecht gerepareerde hagelschade. Was al van plan de voor en achterruiten er eens uit te nemen en te repareren. Lekte af en toe een beetje. Had al nieuw setje raamrubbers en pees voor de voorkant gekocht. Maar die is de vorige week gebruikt om de voorruit van de C caravan weer op zijn plek terug te zetten.

misschien ga ik nog een keer dieseltje in b kadett stoppen

is toch 40 plus.

ben ook aan het proberen een 5 bak aan een ohv te maken

als dat slaagt lijkt me dat ook erg leuk beetje kietelen.

wellicht op gas,maar dat zijn nog plannen

succes verder

Ja ruimte zat.

Ben aan het knoeien met startonderbreker in de sleutel en brandstofpomp relais.

Er moet een signaal van het dashboard komen (electronische toerenteller) en die moet naar de immobilisator. :???:

Ik moet er maar een keer fris in het weekend aan beginnen, dit soort klusjes lukt niet in een uurtje tussen het werk door. :sleeping

Eigenlijk rijd ik al een paar weken.

Ondertussen de oliekoeler gemonteerd en een hitteschild bij de uitlaat gemonteerd.

Ik heb een oliefilter gebruikt van een x17dtl omdat er een stuurstang in de weg zat.

Toerenteller ingebouwd en vier SR metertjes aangesloten.

Ik moet zeggen dat het motortje het prima doet, pittig onderin en snel boven in toeren.

En... zoals verwacht een oliewolk bij starten.

Ik kwam er wel achter dat het warm wordt in zo'n ding en heb er een Webasto schuifdak ingemaakt.

Ik ga aan de onderkant ook nog hitteschilden rond de uitlaat maken en de inlaatbuis opnieuw maken.

Komende winter cilinderkop demonteren en in orde maken en wat plaatwerk aanpakken.

We zijn weer lekker van de straat. :D

@Kadett68UF00 wrote:

Ik kwam er wel achter dat het warm wordt in zo'n ding en heb er een Webasto schuifdak ingemaakt.

Ik ga aan de onderkant ook nog hitteschilden rond de uitlaat maken en de inlaatbuis opnieuw maken.

We zijn weer lekker van de straat. :D

Ziet er knap uit en niet alledaagse oplossing,

ik ben benieuwd hoe het dakje eruit ziet.

Ben je meteen voor een groot deel af van beschadigingen in het dak.

Wel een klein radiateurtje, is deze voldoende tijdens warme dagen en filerijden ?

@Kadett68UF00 wrote:Ja, maar zo paste het en ik wilde rijden met ori luchtfilter.

Ik ga nu een filterbak zoeken die rechts past.

Je bedoeld er zo ééntje ?

34pgaxk.jpg

Nu doe je je powerbox al deels teniet, je inlaat is nu net zo lang onderhand als standaard.

Ziet er wel netjes uit hoor :thumb

@Kadett68UF00 wrote:Dakje.

Ziet er netjes uit ook al had ik hem iets verder naar voren tegen de voorruit gemonteerd.

Ben ook nog iets van plan met mijn Kadett c Caravan heb er eentje gezien met een renault Twingo roldak.

Zag er knap uit.

Maar voorlopig nog wat andere dingen doen, misschien voor over een paar jaar als ik iets tegenkom

Klopt, ik wilde één ballijn van de hemel laten zitten aan de voorkant waardoor hij vrij ver naar achteren zit.

Hij kan niet heel veel verder naar voren omdat de motor daar zit.

Twingodak heb ik ook naar gekeken, die loopt in twee van die lange gelijders.

Maar die kan je niet op een klein 'kantel' kiertje zetten.

PS. ik heb stiekem een 86er Record 20S met vijfbak gekocht..... :angel

is dus elektrisch, had ik van de buitenkant niet kunnen zien.

komt er ook nog een nieuwe hemel in ?

En wat zijn de plannen met de rekord ?

(nieuwsgierig he)

Terug
Naar boven