Origineel gepost door ZOAB
Wat ik zo op de site van sparcon begreep, hebben zij ook setjes voor getunede motoren met hogere compressie. Lijkt me dat die beter geschikt zijn dan standaard corsa-spul.
Maar als je toch een standaard 1.2 blok hebt, kan je net zo goed die van de Corsa pakken denk ik..toch?? :angel
helemaal mee eens!
mijn 1200 is lang niet standaard meer:thumbup
heb em in 2005 een ander 1200 blokje gegeven 1200N en compleet gereviseerd met betere lagers voor hoge toerentallen.
heb compressie verhoogd naar 11:1 en heb de in en uitlaat kanalen flink vergroot.
heb klepflow terug gebracht naar 15 graden en hele gebeuren gepolijst. vliegwiel flink afgedraaid en het orgineele uitlaat spruitstuk opgefreesd en na eerste stuk direct een dikkere rvs uitlaat gemaakt, met een absorbsie demper er onder.
en heb et blok een beetje uitgebalanseerd en timings veranderd.
en als laatste een goede ontsteking (heb even gekeken op site maar kost best duur).
als zelf moet betalen zou ik er een corsa ontsteking opzetten en als et blok toch orgineel is dan merk je toch geen verschil tussen een corsa ontsteking of dat wat ik heb, alleen met hogere commpressie heb je veel voordeel met een betere vonk.
paar foto's van blok revisie
weet imand nog een snelle nokkenas voor een 1200??