Boetebedragen 2012 bekend

Darkspy

Post weleens wat
Dit is toch niet leuk meer, kijk deze bedragen eens.

boete2012.jpg

O,ja waar je 30 kilometer per uur mag rijden en je rijd daar 40 kilometer per uur dus 10 kilometer per uur te hard.

kost het je nu niet meer €54,- maar €93,-!

En dan moet Nederland 13miljard besparen ook nog ? Is dit één van de oplossingen zeker?

Misschien hadden ze die tien tallen miljarden niet in Griekenland direct moeten stoppen.

Mijn ouders zitten al over na te denken om te verhuizen naar buitenland, Grens van Nederland.

Ze pakken alles van je af, Als je te hard werkt word je gestraft en zulke dingen.

Iedereen heeft altijd zijn eigen reden(excuus) om te hard te rijden

Dat is nu precies de reden dat wij er een wetgever voor nodig hebben om dingen te regelen

Goed of niet goed is niet aan ons om te beoordelen

Want ook hier in zoveel mensen zoveel meningen

Feit blijft dat als je iets doet wat niet binnen de grenzen van de wet ligt wordt of zou je hiervoor beboet kunnen (moete) worden

Wat ik wel vind is dat er misschien in EU verband eens moet worden gekeken naar boeten naar inkomen

Nu is het zo dat iedereen hetzelfde betaald en er zijn mensen die daar nu niet bepaald wakker van liggen

Of je dat nu schrijft of niet... er blijft een verschil tussen mensen die dat doen voor de lol en mensen die dat doen bij bepaalde omstandigheden.

Waarmee ik niet zeg dat het dan wel mag... ik heb er enkel meer begrip voor in dat geval.

Bovendien houdt de rechter ook rekening met je verleden, maar met de omstandigheden mag/kan hij/zij geen rekening houden, want als ze mijn vader dan een lichtere straf gaf omdat mijn opa op sterven lag, dan zou het ineens "toegestaan" zijn om dit te doen voor iedereen als er iemand op sterven ligt. Mijn eerste reactie was misschien wat impulsief... ik wou ook niet goedpraten dat mijn vader 40 te snel reed, maar ik persoonlijk vind agressie en diefstal erger als 's avonds laat op zo'n weg 40 te hard gaan omdat je vader op sterven ligt. (Was nooit mijn bedoeling om dat goed te praten, indien sommigen dat zouden denken)

Ik vind als je te hard rijd verdien je een boete, niet zeiken. Ongeacht of het een üitnodigende weg zonder bomen of huizen is en al dat soort smoesjes.

Als je door een rechter wordt veroordeeld, terecht.

Als je wordt vrij gesproken, terecht.

Zo werkt het hier nou eenmaal.

Ik blijf het apart vinden dat mensen het "belachelijk" "idioot" "overdreven" vinden dat ze een hoge boete krijgen en even daarvoor schrijven dat ze met ruim 40 km te hard ergens rijden..... Wie is er dan "belachelijk" en "idioot"???

gister een boete gekregen van 90 euro omdat ik 2 minuten op een laad en los plek stond om half 9 savonds..

en toen begon die kut hoer ook nog is te zeike waarom ik me auto liet draaien, en dat dat slecht voor het mileu is..

maar me turbo niet af laten draaien is slecht voor me turbo.. maar leg dat maar is uit aan een vrouw. :fy1

Daar komt het inderdaad op neer.

Neen, weet je wat daar is?

Er is een bussencentrale van De Lijn (de hoofdmaatschappij van Vlaanderen qua openbaar vervoer met bussen) en om de paar minuten moeten er bussen van en op dat grote terrein... daarom is er daar 500m zone 50...

Ik vind het erg omdat mijn vader in 40 jaar rijden nog NOOIT een boete heeft gehad en dat de eerste is.

Er is nooit een goed excuus om zo hard te rijden, maar als jou vader (wat in mijn vader zijn geval zo was) op sterven ligt zou ik het mij ook niet aantrekken om dit te doen hoor. Ik studeer rechten en ik praat zeker niet goed dat hij daar te hard reed. Alleen vond ik het grappig dat de rechter hiermee lachte toen mijn vader persoonlijk tijdens de zaak kwam zeggen dat zijn vader op sterven lag... tot mijn vader haar de doodsbrief via de griffie bezorgde... haar toon was minder "humoristisch", toen bleek dat het niet voor de duizendste keer hetzelfde excuus bleek.

Trouwens, ik vind 90 waar je 50 mag op zo'n baan meevallen (is echt compleet recht, geen huizen), in dezelfde omstandigheden, zou ik er heel de gas opendraaien. Er is een verschil tussen hard rijden in verschillende zone 50's. Moesten jullie de baan zien zouden jullie hetzelfde zeggen... In een woonwijk zou hij dit nooit doen.

50km/h is meestal bebouwde kom of wegwerkzaamheden... Het is er met een reden dat je niet zo hard mag...

Uiteindelijk ben je beter af met mensen beroven of kinderen verkrachten, dan dat je parkeert op een gehandicapteplaats -_-'

Vind het hier ook schandalig trouwens... mijn vader reed 90 waar hij 50 mocht... perfect rechte baan, geen huizen...

Had nooit eerder een boete gehad, kreeg 2 weken rijverbod en 380 euro boete, de helft voorwaardelijk.

Vorige week een vriend van mn papa omgeslaan in het station hier voor zen geld. Die gast, op camera herkend etc, heeft een nacht in de gevangenis gezeten en weer vrij. Het lijkt wel of is wat te hard rijden veel erger is als een man die eerlijk zijn geld verdient om te slaan en z'n geld te stelen...

Pure onzin hier in België.

Als jij doet wat je geleerd is krijg je echt geen boete.

Probleem is dat de meeste automobilisten, en fietsers (die zijn nog erger) zo aso zijn, dat ze vinden dat je pas wil oversteken als je midden op de rijstrook staat.

Als iemand stil staat naast een zebrapad mag je er van uit gaan dat hij wil oversteken. Stop je niet, mag je van mij een vette prent krijgen.

De wet is heel duidelijk. Er staat ook nergens iets over "aanstalte", men gebruikt het word "wil".

dat die boetes van 30 km zondes zoveel duurder zijn ben ik al achter gekomen..

3 keer in 16 minuten zelfs!! :fy1 :fy1 :fy1

vind van dat zebra pad ook wel kinderachtig trouwens.

ik ken het niet anders dan wanneer je ziet dat iemand aanstalte maakt om over te steken je ze dan pas voor hoeft te laten gaan.

als iemand dus stil staat, en niet duidelijk laat zien dat ie over wilt steken stop ik niet.

maar kost me dan gewoon 340 euro! kinderachtig vind ik dat, ik doe wat mij geleerd is en ik krijg er een boete voor :hmmz

dan der bij, als die dingen zo gevaarlijk zijn, kost het waarschijnlijk geld zat aan hulpinstanties of zo, pleur er stoplichten neer, puur alleen voor de voetgangers, en de autos dan ook :P

dan is het duidelijker, gewoon auto licht altijd groen, als iemand op knoppie drukt gaan ze pas op rood.

Hoge boetes vind ik absoluut niet erg, ook al ga ik bij de meesten hier tegen de haren in...

Waar ik me nogal eens aan erger op de weg;

Bumperkleven en gaan zitten zenuwen

Mensen die denken dat ze bonuspunten krijgen op de linkerbaan

Mensen die het structureel vertikken om een richtingaanwijzer te gebruiken

Inhalen op een 80km/h weg waar iedereen ook al daadwerkelijk 80 rijdt

Geef ze daar hogere boetes voor...

En snelheid? Controleer daar alleen maar op binnen de bebouwde kom, daar telt dat het hardst...

Ik ga om hard te rijden altijd naar Duitsland, daar kost het me niks en toch ff lekker uitwaaien.

Hard rijden is net als vakantie, in het buitenland is het leuker ;)

mjn zoon heeft vorig jaar en boete gekregen omdat hij met en astra f 1.4 bij het optrkken en halve seconde de wielen had laten spinnen , waren heele smalle winterbanden gemonteerd waar het bijna met onmogelijk was optetrekken zonder spinnen.

Hij zit op school en moest 80 € betalen .

Vind ik absolut onredelijk, kan je in dat geval toch gewoon en waarschuwing geven.

Het beste is , ben 2 jaar geleden geflitst toen ik met de omega 24 V op en lange weg waar je 80 mocht en 2 km vrije zicht was 4 autos ingehaald heb die achter en vrachtwagen reden en niet duurfden intehalen .

Effe gas ingetrapt , in 10 seconden eran vorbij.

Maar stonden ze net te flitsen in onze richting en de agenten omdat ik op de tegebaan rijde ivm inhalen mij gewoon daar geflitst, maar dan klopt de gemeten snelheid niet wegens de ingestelde hoek.

In duitsland heeft de politie geen poot om op de staan.

Hier beweren ze gewoon dat het rechtens is.

Had dan en gemeten snelheid van 150 km/h , op mijn teller net geen 120 km/h.

Advocat gepakt , maar nederlandse politie heeft altijd gelijk.

Boete 800 € of 16 dagen in de bak.

Mogen ze mij wel in de bak zetten.

Mocht alleen niet van de doctor omdat ik hartpatient ben.

Nu zijn ze aan het uitzoeken hoe ze mij verder kunnen pakken en betalen doe ik niet moeten ze zich maar ook aan de wetten houden en meten volgens process.

mijn vader kreeg keer bekeuring omdat hij geflitst was hij reed 5 km/h te hard ofzo boete van €16,- of €19,- weet niet precies meer.

moest ie om lachen xD hij mocht daar 50km/h.

@Edvries wrote:Hou je aan de regels, dan is er niks aan de hand. Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Als je de regels overtreed krijg je een boete. Klaar. Eigens schuld dikke bult.

Heb ook boete gehad voor te hard rijden. 400 euro. Ik trap het gaspedaal in, niet die agent.

Gewoon normaal doen, dan kost het je niks. Niet zeiken dat je moet betalen als je de regels overtreed. Zo werkt het hier nou eenmaal, accept it!

Groet.

Eric.

klopt wel wat je zegt, maar die weg waar ik geflits ben, die ziet er niet ui als een 30 km weg, k denk als je het goed doet je er met 3 autos naast elkaar kan rijden.

niet 1 drempel, of bloembak oftewel obstakel in de weg.

en ja, klopt, ik trapte mijn gaspedaal naar de 40 inplaats 30.

nu rijd ik er elke dag 30, valt me mee dat mijn bumper er nog aan hangt, je wilt niet weten hoe ze me op drukken.

die dag zijn er ook meer dan 1200 boetes uit geschreven.

ligt het dan echt alleen maar aan de bestuurder?? of zal de weg toch ook een beetje uitnodigen?

zelfde hier een weg in hoogeveen, heeft ongeveer 5 weggetjes van rechts, die hadden nooit voorrang.

nu ineens heeft de laatste voorrang gekregen. in mijn ogen vragen om problemen.

je moet eens weten hoe vaak mensen mij dom aan kijken als ik ze voor laat gaan ;)

dus wat ik bedoel, ze veroorzaken soms zelf ook situaties waardoor je de regels makkelijk overtreed zonder dat je het zelf door hebt.

uit eindelijk ben je wel zelf verantwoordelijk misschien, maar soms word het je er niet makkelijker op gemaakt ;)

Hou je aan de regels, dan is er niks aan de hand. Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Als je de regels overtreed krijg je een boete. Klaar. Eigens schuld dikke bult.

Heb ook boete gehad voor te hard rijden. 400 euro. Ik trap het gaspedaal in, niet die agent.

Gewoon normaal doen, dan kost het je niks. Niet zeiken dat je moet betalen als je de regels overtreed. Zo werkt het hier nou eenmaal, accept it!

Groet.

Eric.

@Jefkere wrote:Of je dat nu schrijft of niet... er blijft een verschil tussen mensen die dat doen voor de lol en mensen die dat doen bij bepaalde omstandigheden.

Waarmee ik niet zeg dat het dan wel mag... ik heb er enkel meer begrip voor in dat geval.

Bovendien houdt de rechter ook rekening met je verleden, maar met de omstandigheden mag/kan hij/zij geen rekening houden, want als ze mijn vader dan een lichtere straf gaf omdat mijn opa op sterven lag, dan zou het ineens "toegestaan" zijn om dit te doen voor iedereen als er iemand op sterven ligt. Mijn eerste reactie was misschien wat impulsief... ik wou ook niet goedpraten dat mijn vader 40 te snel reed, maar ik persoonlijk vind agressie en diefstal erger als 's avonds laat op zo'n weg 40 te hard gaan omdat je vader op sterven ligt. (Was nooit mijn bedoeling om dat goed te praten, indien sommigen dat zouden denken)

Ik reageerde niet persoonlijk op jouw verhaal hoor. Meer in het algemeen, feitelijk zeg maar.

Maar ik vind in "noodgevallen" dat je ook veilig harder mag rijden, maar dan niet moet zeuren en de bon op de koop toe moet nemen. Ik ben ook een keer naar huis gevlogen toen mijn vriendin ging bevallen. Als iedereen dat deed..... Weet je hoeveel baby's er geboren worden per dag hahha.

Daarnaast bedenkt meneer agent de hoogtes niet, maar zijn baas. Dus boos worden om hoge boetes van meneer agent is al helemaal vreemd. Toch?

Dit is het laatste wat ik erover zeg: een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en rechtervoet, tenzij de rechter anders oordeelt.

Groet,

Eric.

ach bezuinigingen he,

ze moeten ergens het geld vandaan halen, wat is nou mooier dan het bij de automobilist weg te graaien,

rijden moeten we toch, dus betalen doen we toch wel.

en als je lekker aan het cruisen bent op de snelweg en je hebt je radio vet hard aan krijg je echt geen boete.

irriteer me zelf wel aan van die luie flikkers die iemand op komen halen en dan voor de deur staan toeteren omdat ze te lam zijn om hun auto uit te stappen, die mogen ze van mij meteen 300 euro boete geven.

en die invalideplaats vind ik ook belachelijk, kom vaak op een parkeerterrein waar een stuk of wat aan die parkeerplaatsen zijn , die altijd leeg zijn,

ze kunnen beter die idioten van de weg halen, die rijden of ze in een spelletje zitten

@mrdennis86 wrote:er komt een tijd dat we 5 jaar gevangenis krijgen als we 30 km te hard rijden :wors

Maarja... we pikken het wel met ze alle... In andere landen verbranden ze alle politieke gebouwen :thumbup

Ja maar eerst ff de staatkas vullen :vertag

En nog meer landen op de loer die failliet gaan....

Liever 50 miljard voor eigen munt terug dan andere landen helpen die zich niet aan te begrotingstekorten hebben gehouden.

Kijk Afrika is een ander verhaal, die mensen hebben echt geld nodig.

Lang leve de Euro :vertag

Wat mij betreft weg ermee nu het nog kan.

Terug
Naar boven