Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Er word toch ook wel eens gezegd dat de kop niet eraf hoeft. Dat je de cilinders onder luchtdruk zet en dat je ze dan vanaf t kleppendeksel kan vervangen?
Vlakken van de kop & nieuwe koppakking natuurlijk
k ken me herinneren bij die 8 kleppertjes je zon tool had die de nokken omlaag duwde en je de nokkenas en er dan uit kon halen en dan je seals vervangen... weet niet of dit voor de 16v geld...
Edd China (monteur van 'Wheeler Dealers') heeft een speciaal trucje om de dichtheid van de klepzittingen te controleren. Bij afgenomen cilinderkop giet hij brandstof op het motorblok. Daar waar het niveau zakt, is dus een lek en slechte compressie. Dit trucje kun je misschien ook toepassen op je zuigerveren.
In dit filmpje demonstreert hij dit bij een Volvo P1800 (bij 8 minuut 05):
Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).
2. Oude blok met en met reviseren
Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?
Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil?
En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:
Dan moet ik maar snel zo'n kleppentang gaan bestellen.
En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat?
Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?