Binnenspiegel los Insignia B

Goedemiddag, de binnenspiegel van mijn Insignia b zat altijd al wat los, maar nu 'hangt' deze los aan de raambevestiging. Simpel weg 'terugklikken' lijkt niet mogelijk. Iemand een idee hoe dat weer te fiksen is?

De bevestiging zit op een houder geschoven die op de voorruit die gelijmd is. Wat er precies "los hangt" is moeilijk te beoordelen, misschien kun je wat foto's plaatsen?

Als voorzet: Kan het zijn dat de schroef om hem vast te zetten op de gelijmde houder niet meer aanwezig is? Zie bijgevoegde afbeelding:

Opel INSIGNIA B Grand Sport (Z18) Binnenspiegel 13588462 Detail schroef.webp

Ik snap het, de vraag is hoe krijg ik dat los zonder iets kapot te maken. Gisteravond geprobeerd maar dat is iig niet eenvoudig los te maken

Ik heb een afbeelding hoe de afdekkap er van binnen uitziet. Daarop zie je een 4-tal clips die de 2 delen om de spiegelvoet vasthouden.

Insignia B Interior Rear View Mirror Trim White inside.webp

Misschien kun je deze delen voorzichtig proberen te scheiden, en zo zien waarom je binnenspiegel los is gekomen. In het ergste geval breken de clips af en moet je een nieuwe trim kopen.

Als ik inzoom op jouw foto (voor zover dat gaat en zichtbaar wordt), lijkt de houder van de ruitbevestiging losgekomen te zijn. Kan misschien met een soort bajonetsluiting vastzitten en geborgd met eerder aangegeven boutje. Als deze mist en je de spiegel draait, kan de bevestiging dus langzaam van de ruithouder loskomen. Maar ik wacht even af wat jouw bevindingen zijn.

Voor de liefhebbers: je moet idd die hele kap eraf halen (ik probeerde dat middelste deel eruit te halen, maar dat gaat niet 123). Spiegel kon gewoon weer op de houder geschoven worden en stelschroefje weer aangedraaid (daarom zat de spiegel in 1e instantie al losjes)

Terug
Naar boven