Benzinepomp doet het weer!

RAYMOND.design

Post weleens wat
Gegroet allen,

Lange tijd niet meer op 't forum geweest, sorry!

Calibra staat nog steeds in dezelfde garagebox en die moet eind november leeg.

Eigenaar heeft besloten weer in Nederland te komen wonen en heeft de garagebox

opgezegd.

Geen probleem, heb al een veel grotere andere plek en in april 2012 (opgeleverd) zelfs een eigen plek in

een bedrijvencomplex.

Niet groot bxlxh = 305 x 1035 x 340 cm, maar voor mij betaalbaar en ik zet er een 2 kolomsbrug in.

Die moet idd smaller worden, maar dat gaat alleen om het inkorten van hydroliekslangen en staalkabels (al geïnformeerd).

Nu het probleem, calibra rijdt nog steeds, alleen is nog niet klaar en nog geschorst.

Ik startte hem altijd nog elke maand en maakte op de parkeerplaats van het appartementencomplex

af en toe een ritje, soort van kartcircuit.

Laatste half jaar niet meer gestart, vanwege omstandigheden.

Nu plots doet de brandstofpomp het niet meer en krijg 'm niet gestart.

Mijn vraag, misschien te lang stil gestaan, te weinig benzine en pomp verstopt, pomp zelf defect, relais?

Wat kan ik zelf doen om er achter te komen wat het probleem kan zijn?

Heb daar geen voorzieningen, dus maar een aggregaat geregeld.

Mensen zullen niet blij met mij zijn, maar moet daar toch weg.

Ik moet de calibra rijdend krijgen!

Groet

Raymond

Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

@InjectTheVenom wrote:Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

De pomp eraf halen dus en reinigen met een middeltje/remmenreiniger!

@InjectTheVenom wrote:Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

De pomp eraf halen dus en reinigen met een middeltje/remmenreiniger!

@kaneelschep wrote:Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

Ik weet zeker dat de pomp niet draait, auto is binnenin geheel kaal en dan hoor je de pomp heeel goed!

Er gewoon 12 volt op zetten was m'n volgende stap, maar wil niets slopen en zeker weten of dat geen kwaad

kan.

Nu jij het ook voorsteld, zal ik dat als volgende stap uitvoeren + reinigen.

Ik kan eventueel ook tijdelijk een kleine brandstoftank gebruiken om de auto te starten,

voor het geval dat er een hoop troep in de calibratank zit.

@kaneelschep wrote:Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

Ik weet zeker dat de pomp niet draait, auto is binnenin geheel kaal en dan hoor je de pomp heeel goed!

Er gewoon 12 volt op zetten was m'n volgende stap, maar wil niets slopen en zeker weten of dat geen kwaad

kan.

Nu jij het ook voorsteld, zal ik dat als volgende stap uitvoeren + reinigen.

Ik kan eventueel ook tijdelijk een kleine brandstoftank gebruiken om de auto te starten,

voor het geval dat er een hoop troep in de calibratank zit.

Als de auto van binnen helemaal kaal is kijk dan even of je de massakabel van de pomp niet los hebt liggen die zit in de auto Dacht in de kofferbak bij linker achterlicht

Als de auto van binnen helemaal kaal is kijk dan even of je de massakabel van de pomp niet los hebt liggen die zit in de auto Dacht in de kofferbak bij linker achterlicht

Hey ben er weer druk mee!

Op 1 of andere manier kan ik met m'n mobiel hier niet inloggen

en dat is jammer, want ik gebruik m'n pc nog zelden.

Spul in de tank gegooid, nieuwe accu gehaald :shock: wat zijn die :fy1 duur!

GarageKrik en steunen gehaald, banden opgepompt met een fietspomp :swear

Heb nog ff zitten rommelen met de bedrading van het alarm en ik weet het niet.

Als ik 'm op alarm zet en ik beweeg de draadboom, hoor ik de relais ratelen en het

ledje geeft aan dat er dan weer wel en dan weer geen schakeling is.

Zou het ook kunnen dat er iets niet in orde is mbt de bedrading van het alarm?

Zou ik de pomp ook gewoon op een schakelaar aan kunnen sluiten en de spanning dan via het

contactslot laten lopen?

Heb nog niet aan de bedrading van de pomp gezeten en ook nog niet onder de auto naar de pomp gekeken.

Ik moet mezelf daar langzaam op voorbereiden, laatste jaar erg veel fysieke beperkingen gekregen en

dan veranderd er gewoon veel.

Moet nu veel laten doen en dat kost mij teveel aan euries en stress.

Vectra ook laten doen, €1400,- en is nog niet apk goedgekeurd.

Binnenste stuurkogel moet nog, stabi rubbers voor en achter, achterdemper lekt

en het flexstuk bij de voorpijp is gescheurd bij de rand. Maakt nu een :swear herrie na 2 x

rijden van de apk en terug, is 100 meter ineens gescheurd.

Niet door roest ofzo, weet 't verder ook niet hoe of wat, kan alleen maar raden.

Vectra is dus ook geschorst en op de plek waar de vectra staat, moet de calibra komen!

Ik heb de calibra nu te lang speciaal in een garagebox staan om 'm nu weg te doen en

gelukkig vindt mijn vrouw dat ook!

Ik ben weer lekker of topic aan't lullen geloof ik, als iemand een tip heeft betreffende het alarm, hoor ik het graag!

Heb nog bij Biesheuvel gekeken voor een benzinepomp en een 3 bar pomp is er vanaf €80,-

Op marktplaats 2 reacties gekregen en 1 daarvan is ook een nieuwe pomp voor €118,-incl. bezorgkosten.

Raymond

Hey ben er weer druk mee!

Op 1 of andere manier kan ik met m'n mobiel hier niet inloggen

en dat is jammer, want ik gebruik m'n pc nog zelden.

Spul in de tank gegooid, nieuwe accu gehaald :shock: wat zijn die :fy1 duur!

GarageKrik en steunen gehaald, banden opgepompt met een fietspomp :swear

Heb nog ff zitten rommelen met de bedrading van het alarm en ik weet het niet.

Als ik 'm op alarm zet en ik beweeg de draadboom, hoor ik de relais ratelen en het

ledje geeft aan dat er dan weer wel en dan weer geen schakeling is.

Zou het ook kunnen dat er iets niet in orde is mbt de bedrading van het alarm?

Zou ik de pomp ook gewoon op een schakelaar aan kunnen sluiten en de spanning dan via het

contactslot laten lopen?

Heb nog niet aan de bedrading van de pomp gezeten en ook nog niet onder de auto naar de pomp gekeken.

Ik moet mezelf daar langzaam op voorbereiden, laatste jaar erg veel fysieke beperkingen gekregen en

dan veranderd er gewoon veel.

Moet nu veel laten doen en dat kost mij teveel aan euries en stress.

Vectra ook laten doen, €1400,- en is nog niet apk goedgekeurd.

Binnenste stuurkogel moet nog, stabi rubbers voor en achter, achterdemper lekt

en het flexstuk bij de voorpijp is gescheurd bij de rand. Maakt nu een :swear herrie na 2 x

rijden van de apk en terug, is 100 meter ineens gescheurd.

Niet door roest ofzo, weet 't verder ook niet hoe of wat, kan alleen maar raden.

Vectra is dus ook geschorst en op de plek waar de vectra staat, moet de calibra komen!

Ik heb de calibra nu te lang speciaal in een garagebox staan om 'm nu weg te doen en

gelukkig vindt mijn vrouw dat ook!

Ik ben weer lekker of topic aan't lullen geloof ik, als iemand een tip heeft betreffende het alarm, hoor ik het graag!

Heb nog bij Biesheuvel gekeken voor een benzinepomp en een 3 bar pomp is er vanaf €80,-

Op marktplaats 2 reacties gekregen en 1 daarvan is ook een nieuwe pomp voor €118,-incl. bezorgkosten.

Raymond

Ik verwacht, na jou bevindingen hierboven, dat het hem toch in je alarm-systeem zit.

Je kunt idd een nieuwe draad trekken (via contact slot, wel even afzekeren met 10a uiteraard) naar de pomp, en zo de auto rijdbaar maken.

Dan weet je in ieder geval al meer, en afwerken kan naderhand nog altijd.

Een schakelaar er tussen kàn, maar is geen pré. Als je hem snel genoeg start wanneer hij op contact staat is er niets aan de hand. Het is maar om te controleren of dat het hem in de onderbreker zit en om hem tijdelijk rijdbaar te maken ;)

Is dit een 'after-market' alarm?

Zo ja: eruit met de troep.. Als je er eenmaal heibel mee hebt dan blijf je er mee aan de gang ken ik uit eigen ervaring.

Gewoon lekker origineel maken, met relais en bedrading op na-contact, zonder onderbrekers ertussen.

Wat je kunt doen is in de toekomst eens een klasse3 alarm bij een gecertificeerd bedrijf in laten bouwen, vaak krijg je dan ook garantie zodat je ook terug kunt gaan wanneer er iets niet in orde is.

Kleine ps: de auto is niet af te slepen? zodat je ook geen aggregaat nodig zult hebben en je er straks in je nieuwe hobby-ruimte gewoon tijd voor kunt nemen?

Ik verwacht, na jou bevindingen hierboven, dat het hem toch in je alarm-systeem zit.

Je kunt idd een nieuwe draad trekken (via contact slot, wel even afzekeren met 10a uiteraard) naar de pomp, en zo de auto rijdbaar maken.

Dan weet je in ieder geval al meer, en afwerken kan naderhand nog altijd.

Een schakelaar er tussen kàn, maar is geen pré. Als je hem snel genoeg start wanneer hij op contact staat is er niets aan de hand. Het is maar om te controleren of dat het hem in de onderbreker zit en om hem tijdelijk rijdbaar te maken ;)

Is dit een 'after-market' alarm?

Zo ja: eruit met de troep.. Als je er eenmaal heibel mee hebt dan blijf je er mee aan de gang ken ik uit eigen ervaring.

Gewoon lekker origineel maken, met relais en bedrading op na-contact, zonder onderbrekers ertussen.

Wat je kunt doen is in de toekomst eens een klasse3 alarm bij een gecertificeerd bedrijf in laten bouwen, vaak krijg je dan ook garantie zodat je ook terug kunt gaan wanneer er iets niet in orde is.

Kleine ps: de auto is niet af te slepen? zodat je ook geen aggregaat nodig zult hebben en je er straks in je nieuwe hobby-ruimte gewoon tijd voor kunt nemen?

Vandaag eindelijk naar de benzinepomp kunnen kijken.

Beetje laat, maar kwam een geheel onverwachts ZH opname tussendoor.

Als een jong bejaarde (gewoon slechte mobiliteit) de calibra opgekrikt, stekkers van de pomp gehaald

en de accu op de pomp aangesloten (gezekerd met 10 Ampere).

Maakt een klik geluid, alsof er iets binnenin blijft hangen of vast zit.

Hij draait iig niet!

Iemand een suggestie wat ik hiermee verder kan doen?

Is de pomp nog "levensvatbaar" of is het einde oefening?

De calibra wordt as dinsdag gehaald en naar de andere plek gebracht,

dat allemaal voor €40,- :jerry

Hij hoeft niet te kunnen rijden, alleen rollen en stuurbaar.

Maar ik wil 'm wel kunnen laten rijden.

Alvast bedankt voor de persoon die reageert!

Raymond

Vandaag eindelijk naar de benzinepomp kunnen kijken.

Beetje laat, maar kwam een geheel onverwachts ZH opname tussendoor.

Als een jong bejaarde (gewoon slechte mobiliteit) de calibra opgekrikt, stekkers van de pomp gehaald

en de accu op de pomp aangesloten (gezekerd met 10 Ampere).

Maakt een klik geluid, alsof er iets binnenin blijft hangen of vast zit.

Hij draait iig niet!

Iemand een suggestie wat ik hiermee verder kan doen?

Is de pomp nog "levensvatbaar" of is het einde oefening?

De calibra wordt as dinsdag gehaald en naar de andere plek gebracht,

dat allemaal voor €40,- :jerry

Hij hoeft niet te kunnen rijden, alleen rollen en stuurbaar.

Maar ik wil 'm wel kunnen laten rijden.

Alvast bedankt voor de persoon die reageert!

Raymond

Pomp Vast door stilstaan.

Meestal niet meer te redden..

Je kan m demonteren, en mnet een paar tikken tot leven wekken..

aanvoer aan retour maken op de tank, en een uurtje laten pompen...

Meestal is ie dan wel weer gangbaar, maar erg betrouwbaar blijft het zeker niet.

Willem

Pomp Vast door stilstaan.

Meestal niet meer te redden..

Je kan m demonteren, en mnet een paar tikken tot leven wekken..

aanvoer aan retour maken op de tank, en een uurtje laten pompen...

Meestal is ie dan wel weer gangbaar, maar erg betrouwbaar blijft het zeker niet.

Willem

Benzinepomp draait weer netjes, op lopen tikken

vind ik geen goede oplossing en er gebeurde ook niets.

Ik had het gevoel alsof de pomp door deze een paar tikken te

geven er alleen maar slechter van werd.

Spanning op gezet en begon bij 9 volt oplopend naar 14 volt.

Drukschakelaar tussen gezet en een geruime tijd korte stroom

pulsen gegeven.

Ruim een uur bezig geweest met om de 5 minuten een afkoelpauze

voor de pomp.

Toen de pomp weer begon te draaien deze op een losse brommertank

aangesloten en deze 1/4 gevuld met wasbenzine. Ongeveer 1/2 uur

laten draaien en zowel links als rechtsom.

Pomp had ik overigens onder de auto vandaan gehaald.

Calibra starte weer in 1X, geweldig!

Foto van calibra nieuwe stek vlak na aankomst

http://imageshack.us/photo/my-images/193/caliishome.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven