origineel gepost door Hawke
origineel gepost door ronOPC1
Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de "gewone" auto's. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
Kun je nog eens een dikke bak rijden.
Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze "racebenzine" gebruikte in de nascar auto's. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto's gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
Gewoon belachelijk eigenlijk :vertag
Ik kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.
98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar

.
edit (toch wat gevonden)
http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )
Ben effe door gaan zoeken hierop

. En je hebt idd gelijk.
Maar dat maakt het eigenlijk nog erger, er zit verschil in maar niet zoveel als ik dacht idd.
Dus de benzine is hier BELACHELIJK DUUR EN WE WORDEN GEWOON UITGEKLEED!!!! Maar ja zucht wij maar op alles letten qua milieu en dergelijke en op andere plaatsen gooien ze het de lucht in met een dikke v8 :hmmz.
Rijdt wel geweldig zo'n dikke motor!!!! en geluid he...... :jerry