Bedrijfstemperatuur Z18XE - Gratis en Perfect gerepareerd! -

Ik heb met de op com eraan gereden en hi werd ong 85 graden..

Maar!

Ik heb hem opgehaald. Ze hebben een nieuwe thermostaat gemonteerd. De temperatuur staat PERFECT in het midden op 90. even doorplanken en hij staat een paar graadjes hoger.. precies zoals het ooit bedoelt was.

kosten: 0 euro dankzij winterplan certificaat!

Opel Driessen in Eindhoven heeft netjes werk geleverd. heb zelf nog een keer onder de kap gekeken en het ziet er allemaal netjes en schoon uit ( dus geen plassen KVS op t blok oid..)

:jerry ik ben er blij mee!

Bij deze kan ik dus aanraden voor mensen die deze problemen ondervinden dat zei onder het winterplan toch even gaan kijken wat de dealer wil gaan doen!

Vanmiddag mijn astra neergezet bij het motorhuis Heemskerk.

En 3 uur later werd ik opgebeld dat er een nieuwe thermostaat was gemonteerd en ik de auto weer op kon halen.

Al met al dik tevreden dus, en metertje staat weer netjes op 90.

Ik heb dit al jaren met mijn z18xe GTS. De thermostaat is al 2x vervangen, dan gaat het een paar maanden goed (hij staat op 90 op bedrijfstemperatuur).

Nu is het onder de 10 graden, ik rij 's morgens 20 km naar mijn werk, maar dan komt hij niet eens boven de 80 graden uit. In het uitzonderlijke geval dat ik in de file kom en daar 15 minuten stationair sta te draaien loopt hij naar de 90 graden. Ik rijdt wel op LPI, en dat is koeler voor de motor, maar als de thermostaat goed zou werken moet hij uiteindelijk ook op 90 graden uitkomen.

Ik ben nu aan het overwegen of ik niet een thermostaat zal aanschaffen die pas bij een paar graadjes hoger opengaat...

Heb enkele weken geleden ook de thermostaat laten vervangen, bedrijfstemperatuur loop nu wel weer hoger op maar blijft alsnog tijdens rijden tussen de 85 en 90 steken bij stationair of stadsgebruik loopt hij wel door naar 90 graden. Is dit normaal of is er een verkeerde thermostaat geplaatst?

@kijk dat noem ik nog eens service van de zaak. Helaas komt dit niet vaak meer voor. :thumb

@pixels66 wrote:Lekker hoor, ik heb vorige week ook kunnen profiteren van het winterplan, en mijn lekkende thermostaathuis is opnieuw gemonteerd. Gratis( á 325 euro).. Moest het wel eerst zelf ontdekken en foto's maken. De eerder betaalde onderzoekskosten van 3 weken daarvoor, waarbij ze niets konden vinden heb ik netjes teruggestort gekregen..

Terug
Naar boven