Bandenspanning Astra G??

Ik rij een astra G 1.8. Ik zou graag de juiste bandenspanning willen weten. De afmetingen van alle banden: 225/45ZR16. Volgens mij zit er nu 2.7bar achter en 2.2 bar voor in. Ik heb geen idee of dit juist is. Weet iemand wat de juiste spanning voor deze banden is?

Ligt eraan of je veel gewicht achterin hebt.

Bij normaal gewicht zou ik gewoon ongeveer 2,5 rondom aanhouden, altijd goed.

Maar of je er nou 2,3 of 2,4 bar in doet maakt geen flikker uit, dus gewoon even beetje proberen.

Bij mij zit er en sticker met het aantal bar voor en achter, beladen en onbeladen aan de binnenkant van mn tankklepje. Heb een astra g hatchback. Voor staat hij onbeladen 2.2 bar, beladen 2.5 en achter onbeladen 2.2 en beladen 2.7

ik rijdt met 215-45-17 met de vec ook op 2,8 voor, 2,7 achter.. slijten mooi recht

@ Leroy: daarop staan alleen niet de 17 inch banden, die hebben meer nodig om recht te slijten, te zacht dan slijt alleen de buitenkant weg

Willem

En bij 18 inch? Ik dacht dat het aantal bar gewoon het zelfde moet blijven welke maat dan ook, want het antal bar geeft aan hoeveel druk er op staat en niet hoeveel lucht er in zit.

Als als je op Plattere banden de zelfde DRUK!! aanhoud als op hogere banden, gaan de Bredere banden HOL staan en slijten ze sneller aan de buitenzijde, omdat het loopvlak nauwelijks de weg zal raken.

Lees je instructie boekje er maar eens op na, je zal zien dat op de plattere exemplaren een hogere druk word aangegeven..

Willem

Ik heb m weggehaald..

het verhaal hogere druk voor plattere banden is als zoveel aangehaald hier, dat het in princiepe goed te vinden is hier.

Ook de reden staat er meermaals bij vermeld

Willem

Inderdaad grotere velgen met platterebanden hoe meer luchtdruk dat erin mag. Dan heb je ook nog een lager verbruik en ook minder kans op cuppen van de banden. En zoals wim zegt ook netter afslijten, maar bij verlaagde auto heb je ook eerder last van schuin aflijten.

Wie zegt dat ik geld zat heb, ik zeg gewoen hoe ik dacht dat het zat, en zei niet dat het zo is dus vind het een beetje raar dat je met zon uitspraak komt

Vraagje van een newbee:
Heb een Astra 1.6gt sport met 235/40 19" Continental banden.
Wie kan mij de juiste bandenspanning adviseren ? Op het net lees ik van 2.2 tot 2.9
Heb het idee dat de sticker binnenkant deur een standaard sticker zit met de bandenspanning.
Wie kan mij hierbij helpen ?

Terug
Naar boven