@Corsa_GSi wrote:@Tinus84 wrote:En als je goede betaalbare banden wilt zou ik de Hi-Fly HF805 aanraden. Hebben Continental profiel en een goede kwaliteit rubber. Heb ze in 235/50-18 (als ik het goed heb) onder m'n Omega gehad. Als ik nieuwe zomerbanden zou aanschaffen zou ik weer de Hi-Fly pakken.
Kan die HiFly's ten zeerste afraden!!!!
Heb er twee jaar (2014) geleden in april 4 gekocht in 215-45-17 en toen ze er in oktober onderuit gingen (voor de winterbanden) hadden ze alle 4 ( :wtf ) aan de binnenzijde een karkasbreuk in de wang.
Onder garantie in april 2015 4 nieuwe gemonteerd, hier mee weer de hele zomer gereden tot november hadden er weer 2 ( :wtf ) een karkasbreuk in de binnenste wang.
Hopelijk krijg ik me geld terug of met bijbetaling 4 nieuwe banden van een beter merk. Op dit moment loopt de garantie aanvraag procedure nog.
De grip van de HiFly's is op zich prima op een droog en warm wegdek goed, op een echt natte weg ook goed, alleen op de opdrogende half natte weg redelijk. ook slijten ze regelmatig en niet overdreven snel.
Het gaat hier om een Vectra B Station uit 2000 met V6 waar mee in de zomer zo'n 15000 km gereden wordt, waar van regelmatig met de autoambulance er achter.
Banden staan altijd op de juiste spanning (regelmatige controle).
Ik heb met andere merken zomerbanden (Rotex, Falken, Firenza) nooit problemen gehad.
Ook met de winterbanden (Goodyear en Michelin) in de maat 195-65-15 heb ik nooit problemen (10.000 km-er per winter).
Hier ook ervering. hifly 2054017. Pff wat een slechte banden. Maken veel geluid. op nat wegdek gewoon geen grip, zelfs bij rustig rijden! Verder vertoonde ze al zeer snel scheurtjes. Enige voordeel was dat ze langzaam slijten.