Tot nu toe altijd tevreden over mijn Michelin Pilot Exalto's
> Ik heb gereden met de Pilot Exalto-1 op de Astra-F station 2.0i '93, in de maat 205-50-15
- bevielen mij zeer goed, lekker stuurgedrag, en ZEEEEEERRRR slijtvast (voorbanden zijn 55.000km mee gegaan, achter hebben niet eens op gekregen, na deze 55.000km nog voldoende profiel (dik 2mm).
- Ook het gedrag op nat wegdek is verrassend fijn van deze band (totdat ze onder de 2.5mm komen)
> Ik heb gereden met de Pilot Exalto-II op de Vectra-B 2.5 V6 '96 (2 sets), in de maat 205-55-16
- Bevielen evengoed, deze hebben nog prettiger weggedrag, en zijn even slijvast, en wat stiller als de Exalto-1
- Het grdrag op nat is zeer goed te noemen tov de Continental premium contacts die ik kort op de vectra heb gehad.
> Ik rijd nu met Michelin Pilot Exalto-II op de vectra-B 2.5 V6 '96, in de maat 215-45-17
- Over deze kan ik niets meer zeggen dat deze goed rijden, mooi stuurgedrag.
- Bij nat zijn deze wel iets minder als de 205-55-16
> heb ook gereden met de continental Premium contact op de vectra 2.5 V6 '96
- Deze band is mij een stuk minder bevallen, met betrekking tot stuurgedrag, wat mij ook opviel is dat deze banden gauw gaan huilen in de bocht, hoef ik mijn best niet voor te doen, (De Michelins zijn niet aan het piepen te krijgen daar tegenover)
- Op Comfort is deze band een stukje prettiger dan de Michelin's omdat de Michelins best stug zijn qua wang.
- Op nat had ik zeer teleurgeslted in de Conti's, niet de bocht om te sturen.
- Deze banden waren al versleten na 25.000km gereden te hebben
volgens berekening zijn de Michelins voordeliger qua kilometer prijs.
Willem