Baba's bak, Verkocht :(

@Sander, op dit moment de cd70 met alles, blauwetand, gesproken wegenverteller etc ;) Denk dat ik daar ook bij laat aangezien dit lekker werkt in combo met de stuurwiel bediening. Ook de combo met mijn telefoon gaat lekker ophalen bellijsten etc. Mogelijk andere speaker set maar dat staat heel erg laag op het verlanglijstje.

@Jeroen, jij bent retesnel kerel. Je hebt er ook al eentje terug :)

Thx voor de site, die ga ik zekers in de gaten houden, mooi man :thumb

Edit: die koplampen zijn voor linksrijdende auto's :(

Die vlekken doen me denken aan mijn vorige auto. Die had wat plekken van vogelschijt in de lak. :swear

het is dat je er zwarte matten in hebt zitten, anders moest je elke keer als je instapte je voeten vegen :P

wel een bloedmooie wagen! :thumb

Beste forummers (raar woord dit, niet?),

Ik ben per ongeluk tegen update 4 aangelopen (18" opel speedline velgen regelen)en heb daar enkele vragen over. Ik kan aan een set opel speedline velgen komen van een sloop/demontage auto. Nu wil ik voordat ik daadwerkelijk ga kijken graag jullie mening over waar ik op moet letten bij 2e hands velgen.

- Geen scheuren?

- Hoe kan ik controleren of de velg krom is?

- Kan ik controleren of dit daadwerkelijk orginele opel velgen zijn?

- Tot welke mate van beschadiging is eventueel repareerbaar?

- Wat kan ik visueel nog meer controleren aan de velg?

Alle tips zijn welkom.

Dan nog de volgende "domme" vraag: ik heb op dit moment 17" velgen waar de winterbanden met de volgende maat op gaan komen 225/45 R17. Ervanuitgaande dat ik de 18" velgen aanschaf, welk bandenmaat moet ik hier dan op laten leggen zodat de zomer en wintervelg (compleet met band ;) ) uitwisselbaar zijn zonder problemen? Of kan dit niet en dien ik ieder seizoen de auto te laten uitlijnen of iets dergelijks? De vraag wordt gesteld met de achterliggende gedachte om zelf de velgen te wisselen per seizoen ipv iedere keer naar de garage te rijden en daar de velgen te laten wisselen.

Ik zie graag jullie reacties!

Hey Baba, volgens mij zal het niet zo veel uitmaken als je de zomers op 225X40X18 zet of 225X45X18 in verhouding tot je winterbanden. Kunt dit zelf met de opcom instellen.

Uitlijnen raad ik toch wel aan 1 maal per jaar maar da's een keuze. Vooral achter merk ik ieder jaar weer dat het nodig was en dat heeft niks met banden wisselen te maken.

2de hands velgen zou ik persoonlijk niet van een demontage auto overnemen. Is toch een heel essentieel belang z'n velg voor je veiligheid king:

Groet jraaf.

Ligt eraan waarom hij gesloopt is dan ;) Als de wagen in elkaar ligt zou ik er ook niet aan beginnen inderdaad.

Je kunt bij de bandenboer de velgen laten nakijken,ik heb eens 'n pietje precies 'n set velgen verkocht,en hij liet dit ook doen.

Weet je direkt alles....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heren,

Dank voor jullie reacties. Ik ben van de week voor de winterbandjes naar de bandenboer geweest. Bandjes verwisseld, stukje snelweg rijden en ja hoor we trillen weer de auto uit. Teruggegaan naar de bandenboer bleek dat de trillingen simpelweg aan slechte balancering lag. Zat een afwijking van 15, 15, 20 en 30 gram in de velgen. Hopen dat dit idd de blijvende oplossing is voor de trillingen, zo ja dan is deze jongen dik tevreden :D

@Baba wrote:Heren,

Dank voor jullie reacties. Ik ben van de week voor de winterbandjes naar de bandenboer geweest. Bandjes verwisseld, stukje snelweg rijden en ja hoor we trillen weer de auto uit. Teruggegaan naar de bandenboer bleek dat de trillingen simpelweg aan slechte balancering lag. Zat een afwijking van 15, 15, 20 en 30 gram in de velgen. Hopen dat dit idd de blijvende oplossing is voor de trillingen, zo ja dan is deze jongen dik tevreden :D

Wat ik altijd doe , en dat kan je zelf vragen bij het balanceren, is dat de meeste balanceerapparaten een knop hebben die de onbalans boven de 140km/u aangeeft. Dus als de tellers op nul staan ,nog even op deze knop drukken en dan blijkt dat er soms nog 2gram mist.

Ik balanceer ze altijd tot ze helemaal perfect zijn. Rijdt gewoon het lekkerst zonder trilling !!

:thumb

Goede tip speaker ik zal er de volgende keer een opmerking over maken. Ik moet wel zeggen dat de leidinggevende persoonlijk de schuld op zich nam dat het de eerste keer niet goed is gedaan. Ik vond dat erg netjes, ze hadden ook een of ander verhaaltje kunnen vertellen maar ze waren direct en eerlijk dus ook een :thumb voor Profile Tyrecenter.

Mooie bak hoor!! Mooi dat de Xenons er goed inzitten. Zal zeker mooi staan icm de zwarte lak!

ik weet niet welke zomerbanden je eronder had zitten, maar de goedkopere merk banden hebben een groot gedeelte Nylon karkas, waardoor de banden sneller van het staan een plattere kant krijgen. ik heb dit met mn Hankook Ventus banden ook.

ik weet niet of je inmiddels van je poets residu / hologrammen af bent? is een naar iets, zeker op een zwarte wagen is dit erg snel zichtbaar en erg storend. Heeft te maken met het tussentijds niet goed uitpoetsen en cleanen van de verschillende polijstsessies.

Het wordt kwa tijd van het jaar minder goed poetsweer ivm de kou, maar anders weet ik nog wel een aantal poetsfreaks van nm nissanclubje die je in het voorjaar goed zouden kunnen helpen hiermee,

groetjes en zoiezo veel plezier van je mooie Vec!

Hey Lucas thx nog voor de tips met de xenon, jij bent mede de oorzaak dat ik ook mijn filter heb vervangen. Na de xenons erin te hebben gezet bleek het zelfs voor een simpele ziel als mij mogelijk om een andere filter erin te duwen ;)

Qua banden heb ik 2 pirelli p7 en 2 continentals als zomer en voor de winter 4 bridgestone blizztaks. Zijn volgens mij toch niet de meest beroerde merken niet?

De poetsbeurt is/wordt uitgesteld tot volgend jaar. Nu doe ik de auto nog bij houden maar dat is het dan ook. Ik ga volgend jaar kijken wat ik hiermee kan. Thx voor de tip mogelijk ga ik je dan weer spammen ;)

Komen de maten van naaf en naafgat wel exact overeen?

Heb namelijk zelf velgen die een naafgat hebben van 0,2mm te groot. En dat gaf in het verleden onverklaarbare trillingen in stuur en auto. Het verschil is opgevangen met isolatietape, en de trillingen zijn sindsdien verdwenenen.

M.a.w. het kunnen dus de wielen zijn die niet precies gecentreerd zijn. Dat merk je pas bij wat hogere snelheden, zo rond de 120 á 130 km/u.

Hey navy, klopt dat heeft een bovag garage ook aangegeven. De bandenboer heeft dat echter ontkracht omdat ik orginele opel velgen erop heb hoef je geen naafring te gebruiken.

Heren,

Wederom heb ik jullie expertise nodig. Op dit moment heb ik philips blue vision lampjes als stadsverlichting. Nu wil ik deze ook graag in mijn mistlicht units hebben. Ik heb echter nog nooit lampjes uit deze units vervangen. Een snelle zoekactie op het forum helpt mij ook net direct verder hoe deze klus te klaren (of ik heb natuurlijk verkeerd gezocht...). Weet iemand van jullie of dit vervangen veel om het lijf heeft of is dit een makkelijke klus?

Daarnaast de vraag of er een richtlijn is voor het vervangen van schokbrekers na enkele jaren of bij bepaalde kilometerstand (hierbij uitgaande van normaal gebruik van de auto)?

Kunt 't beste ff op de brug zetten. Links en rechts heb je 2 service kleppen in de afdekplaat onder de voorbumpervoor de wielkasten die met één torx vast zitten. Hierdoor kun je makkelijk bij de mistlampen. C1 is H4 en C2 H11 dacht ik. Achterste kap zit afhankelijk van model, vast met een draaidop of schroefjes.

Hoeft in ieder geval niet de hele bumper er af te halen :afro

Schokdempers zouden tussen de 70.000 en 120.000 km mee gaan zeggen de leveranciers :jerry

Gewoon zelf testen door in te duwen. Moet na een keer indrukken niet na-veren. Maar omhoog komen en dan weer stil komen.

Groet jraaf

Terug
Naar boven