Auto wasen voor de deur not done.

egje

Post weleens wat
sta ik een keer de auto te wassen voor de deur, attendeerde een buurman mij erop dat dat dus niet meer mag anno 2012

is dit nou zo :hmmz

@petrolhead wrote:@-BlendjuH- wrote:

En in de APV staat deze regel :

Artikel B9 - Voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg

1. Het is verboden zonder voorafgaande vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.

dan ben ik vroeger ook vaak/iedere dag strafbaar geweest toen ik met mijn skelter of voetbal op straat speelde zonder vergunning :afro

Je mag ook niet op straat spelen :vertag

Wel op de stoep ;)

@-BlendjuH- wrote:

1. Het is verboden zonder voorafgaande vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.

dan ben ik vroeger ook vaak/iedere dag strafbaar geweest toen ik met mijn skelter of voetbal op straat speelde zonder vergunning :afro

@louwe 16 klepper wrote:en op eigen terrein dan???

want kan me niet voorstellen dat ik m,n eigen auto

op m,n eigen erf niet mag wassen???

en hoe moet het dan met de carravan bezitters???

die dingen komen dadelijk weer uit de stalling

en moeten dan ff gewassen worden

door de was straat gaat niet

in een was box in veel gevallen ook niet

en als ik met m,n 4x4 onder de modder in zo,n was box ga staan

sturen ze me ook weg ;)

hoe moet dat dan??

nederland wordt zo langzaam aan een zielig landje waar de

inwoners die werken enkel overal voor mogen betalen

en nul rechten meer hebben :puke

ik zeg :fy1 en was m,n auto,s waar en waneer ik wil :thumb

dan maar een straf blad :jerry :jerry :jerry

Louwe zelfs op je eigen terrein kunnen ze je bekeuren :swear

T afvalwater komt allemaal op dezelfde plek terecht daar kijken hun naar :sleeping

Voor de caravan zijn er speciale wasboxen en ook voor de 4x4 ...

Ware het niet dat deze niet overal in Nl zitten ...

Ik snap ook wel dat jij niet naar Eindhoven rijdt daarvoor ;)

Dat doen de meeste niet mits je daar woont ...

Ik zelf maak me ook schuldig aan deze misdrijf :vertag

En was de vec gewoon naast me huissie ...

Maar dan wel int weekend of na 5 uur want dan is er geen

milieupolitie meer aanwezig :D

Meestal heb ik na die tijd ook pas de tijd om wat te doen :angel

Ongeveer een jaartje geleden koste een bekeuring hier trouwens nog 125,- voor ...

Ik was de auto nooit buiten maar lekker in een wasstraat kost me telkens wel 2,50. men vader integendeel wast wel eens de auto voor de deur. Al vele jaren mag het nu opeens not done tjemig :wtf

@Voor lul staan om je auto in de straat te wassen. Vind ik juist anders om. Mensen die nooit hun auto wassen die staan voor lul. :thumb

Ik sta bij mij in de buurt bekend als. Daar heb je hem weer. Poest hij nu al weer zijn auto. Onder tussen krijg je complimentjes omdat de lak nog strak uit ziet voor een auto van 12 jaar met bijna 3ton op de teller. king: Geef dan als antwoord tja goed onderhouden is het halve werk. Paar uur later zie je op verschillende plekken ook mensen de auto poetsen. :thumb

Ben zelf een bedrijfje begonnen samen met een vriend van me, je moet dus de gemeente aantonen voor de handelingen die je doet ( wassen/spoelen etc ) niet schadelijk zijn voor het milieu dmv een bodemonderzoek of andere voorzieningen treft om het water op te vangen en daarna af te voeren.

Dat dit in sommige gemeentes niet meer mag komt door het gescheiden riool, je kan hoog of laag springen volgens mij.. maar je komt er niet onderuit. Het gaat met name om het vuil dat op de auto's zit als je voor de deur afspoelt/wast dat op het oppervlak of in het hemelwaterriool terecht komt.

Je bent genoodzaakt om dan uit te wijken naar een wasstraat/box die voorzien zijn van een olie/vetafscheider, wil je een boete voorkomen.

Klinkt allemaal heel krom, en ben er zelf ook geen voorstander van.

Gelukkig mag/kan ik zelf nog wel de auto voor op straat wassen king:

heb gistere nog de auto gewassen gewoon doen :P :thumbup

Maarja wou auto waxen maar kom je achter dat auto nu alweer smerig is.

Laat maar weer zitten dan xD

Haha herkenbaar, poets en was mn auto ook graag op straat

leuk die gezichten als ik zeg dat ie 18 geworden is :wub

@sander2.5v6 wrote:Haha flinke vent die mij gaat bekeuren als ik me auto op me oprit poets! :vertag :ass

Vraagt de agent doe je mijn auto ook ff.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Nou moet ik wel zeggen, dat toen het zo warm was een aantal jaar geleden en er werd gevraagd niet je auto te wassen met kraanwater ik dat ook niet heb gedaan uit respect!

Dolby, in dat verhaal herken ik mezelf ook!

Maar in Zevenbergen (m'n ouders wonen daar) mag je je auto niet op straat wassen in de nieuwbouwwijken...daar zou het riool niet op berekend zijn.... :wtf

Het heeft twee redenen,

1. De shampoo

2. Eventuele olieresten op de auto, die zo de grond in spoelen.

Ik heb ooit eens iemand van de gemeente op school gehad bij Motorvoertuigentechniek, waar dit behandeld werd.

Zelf rij ik naar de wasbox, 2 euro helemaal afspuiten. Wassen met warm water uit jerrycans en dan afspuiten en in de hot-wax.

Kost iedere week 4 euro en je staat niet zo voor lul in je straatje :angel

Maar goed olie verversen en kleine technische dingen doe ik ook gewoon op straat, mocht er een olieplek zijn dan gooi ik er wat emmers met sop over.

Ik denk dat dit een regel is, die nog nooit beboet is :jerry

Gr Colin

@-BlendjuH- wrote:@petrolhead wrote:@-BlendjuH- wrote:

Je mag ook niet op straat spelen :vertag

Wel op de stoep ;)

haha achja ik speel nu nog steeds op de weg, alleen dan met de auto haha

Terug
Naar boven