als de ontsteking kapot is Vonken ze vaak nog wel, alleen minder vaak als zou moeten.
zo ben ik in groningen (niet om de hoek) geweest om een C14NZ Corsaatje te repareren.
Dealer die wist het niet meer, Kreeg benzine, en Vonkte maar sloeg niet aan, af en toe een hupje meer niet.
garage zei hetzelfde..
ik al hier een paar keer gereageed, van vervang die ontsteking nou eens, dan heb je zekerheid, daar kon het volgens bijde garages niet aan liggen, want hij vonkte en kreeg benzine.
Ik daar aangekomen, haal rechts de kap bij de motorcomputer los, Haal het kapje van het brandstof relais, want die zou het kunnen zijn volgens de garage.
Ik dan ding geklemd zodat ie benzine bleef pompen, maar nog niet, relais weer los, en weer starten, en toen deed jet relais heel snel kletteren, en wist ik genoeg.
ik gevraagd, sloop hier in de buurt, die man weet ik, we rijden erheen ( met mijn auto uiteraard), halen daar een ontstekingsvoet, monteren deze, Starten, en met 2 slagen gevolgd door wat gepruttel (stevig verzopen), en een dikke grijze rookwolk kwam het machientje weer tot leven..
Willem