Astra verhogen?

@arjontje wrote:Veren van een omega zijn iets korter achter. Maar wel weer stugger.

Wat je kan proberen eens een setje te plaatsen.

De bevestiging is van een b omega ongeveer gelijk als bij een f astra.

Je moet dan wel alleen kijken of de veren goed over de schotels passen.

Die maat kan ik niet vinden van beide veren.

De veer van een astra is 272 mm hoog.

En die van een omega is 268 mm hoog.

En breder is een omega veer ook niet hij is juist 10mm smaller.

*edit*

Even verder gekeken de veer van een omega b1 sedan met 2,0 16v motor komt het dichts inde buurt van de astra f veer.

Die is 1mm hoger en 1mm smaller dan een astra f veer.

Let op, ik weet totaal niet hoe de auto komt te staan en wat het rijgedrag gaat worden!!!!!

Thanx hier heb ik wat aan :thumb

Aan gezien dat de omega veer stugger is zal de astra een stukje hoger staan als normaal.. ook al is die 1mm langer.

Dees week naar de sloop.

Moet ik dan perse naar een 2liter omega sedan kijken?

Veren van een omega zijn iets korter achter. Maar wel weer stugger.

Wat je kan proberen eens een setje te plaatsen.

De bevestiging is van een b omega ongeveer gelijk als bij een f astra.

Je moet dan wel alleen kijken of de veren goed over de schotels passen.

Die maat kan ik niet vinden van beide veren.

De veer van een astra is 272 mm hoog.

En die van een omega is 268 mm hoog.

En breder is een omega veer ook niet hij is juist 10mm smaller.

*edit*

Even verder gekeken de veer van een omega b1 sedan met 2,0 16v motor komt het dichts inde buurt van de astra f veer.

Die is 1mm hoger en 1mm smaller dan een astra f veer.

Let op, ik weet totaal niet hoe de auto komt te staan en wat het rijgedrag gaat worden!!!!!

@astraTD wrote:@devries_met_ck wrote:Het was een e-kadett hatchback, een zilvergrijze.

De auto stond achter niet extreem hoog,

Een 2cm max in mijn herinnering.

Qua demping was het alleen steviger en vooral geleidelijker met de aanhanger erachter

Daar het gewicht over 4 veren verdeeld wordt in plaats van twee.

Met de foto,s moet ik gaan zoeken in het papieren archief, ik heb de kadett al zeker 10 jaar niet meer,

dus durf je niet met zekerheid te zeggen of ik in het fotoalbum ook foto,s heb van de veren.

Ik heb het er trouwens net met een collega over gehad, en zijn mening is als het degelijk moet en niks moet kosten,

je het beste van bijvoorbeeld de zijkant van een autoband een aantal rondes uit te snijden van bijvoorbeeld een cm of 4groot, daar een gat in de midden in te maken ter dikte van je schokdemper stang en die dan over de schokbreker stang te schuiven tot de gewenste hoogte die je minimaal wilt houden.

Lager als dat punt kun je dan niet gaan en je slag wordt gedempt door rubber>

Is mnisschien ook nog een idee ;)

Dus ik als het snap moet ik de demper uit elkaar schuiven?

Voordeel is wel dat die dan op originele hoogte blijft staan toch?

Beste AstraTD

De rubberen ringen inderdaad om de schokdemperstang,

dan kunnen die er ook niet tussenuit vallen

Je blijft dan op orginele hoogte staan alleen je veerweg van de schokdemperstang wordt korter

dus kan die niet zo ver door gaan hangen bij lading

ik heb je een tekening gemaakt, hoop dat het duidelijk is

@wessaa wrote:hier, perfecte oplossing!

http://link.marktplaats.nl/580579301" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanx :thumb

Voor mij te duur, ik wil het liefst goedkoop mogelijke oplossing met andere veren van de sloop.

Veren van een omega station is dat ook geen optie? aan gezien dat het een zware auto is?

Luchtvering, ideale oplossing :thumb Maar ik zou toch eerst die blokjes eens proberen, is een goedkope oplossing en het werkt redelijk.

Nope nog niet mee bezig geweest...

Ik wacht dat het geldboompje weer vruchten krijgt naar de maand december dan komen er toch versterkte veren onder.

Of als cadeautje vragen aan de kerstman.

Terug
Naar boven