Astra K winter velgen, banden, TPMS en inleren

heb een set tmps ventielen gekocht via marktplaats voor de winterbanden , vroeg er om 1 extra voor het reservewiel en die kreeg ik er bij .

nu is mijn vraag kan ik bij een lekke band wissel als mijn reserve band er onder ligt met de EL-50448 ook alleen die enkele ventiel inleren of moet ik ze dan alle 4 opnieuw inleren . 3 staan er dan al aangemeld .

iemand die hier ervaring mee heeft ?

[quote quote=18365470]heb een set tmps ventielen gekocht via marktplaats voor de winterbanden , vroeg er om 1 extra voor het reservewiel en die kreeg ik er bij . nu is mijn vraag kan ik bij een lekke band wissel als mijn reserve band er onder ligt met de EL-50448 ook alleen die enkele ventiel inleren of moet ik ze dan alle 4 opnieuw inleren . 3 staan er dan al aangemeld . iemand die hier ervaring mee heeft ?[/quote]

Naar mijn weten dien je ze dan alle 4 opnieuw in te leren. in de procedure zoals ik in mijn vorige post heb uitgelegd.

Al hoop ik voor je dat je het alleen hoeft te doen om te wisselen van winter naar zomer en terug. En niet als je een kapotte band hebt.

neem aan dat de auto op contact moet staan .heb dus een start / stop knop .hoe en op welke stand moet je die zetten ?

[quote quote=18365543]neem aan dat de auto op contact moet staan .heb dus een start / stop knop .hoe en op welke stand moet je die zetten ?[/quote]

Motor dient te draaien voor het inleren van de sensoren (groene led bij keyless)

Alleen op contact (oranje led keyless) werkt niet.

Hallo allemaal,
Ik zie dat er nogal wat problemen zijn met TPMS sensoren en inleren.
Ik heb onlangs alle 4 sensoren van mijn Opel Astra Sports Tourer (2016) vervangen door sensoren, besteld via Winparts. Dat zijn Bosch Quick Fit+ QFP 059 Universele sensoren, gegarandeerd geschikt volgens Winparts voor mijn model en modeljaar. Tevens een EL-50448 aangeschaft. Na montage de inleer procedure opgestart volgens het boekje (motor draaiend, versnelling in vrij en handrem aangetrokken). Geen van de sensoren gaf een reaktie.
Ook bij Kwikfit kregen ze het niet voor elkaar.
Heeft iemand nog een suggestie of wellicht dezelfde ervaring met deze sensoren en uiteindelijk een oplossing?
Groet, Jan.

Laatst bewerkt:
Beste Pjotter,
Dank voor je reactie en de meegestuurde links. Mijn EL-50448 heeft gewerkt met de laatste nog werkende vorige sensoren, dus ik neem aan dat die correct werkt. Ik ga e.e.a. nogmaals proberen, maar twijvel aan het resultaat. Zou een sensor (heb nog 1 over) ook zonder montage moeten kunnen worden ingeleerd?

Een losse sensor inleren twijfel ik aan omdat je het uitvoerd in combinatie met je auto normaal stel je auto op de inleermodus en dan begin je linksvoor tot dat je je claxon hoort en ga dan naar de volgende tot je ze allemaal uitgevoerd hebt

Terug
Naar boven