Graag wil ik even reageren op de problemen rond de versnellingsbak.
Ik rij sinds 1 augustus 2016 in een Astra K Tourer innovation en heb ook problemen met de versnellingsbak, gevolgd met problemen van de start/stop-systeem.
Afgelopen 7 maanden ben ik al 2 keer met een berger van de (snel)weg gehaald omdat de auto niet meer in welke versnelling dan ook wilden op- en/of terug wilde schakelen en vervolgens afsloeg alsdan niet meer wilde herstarten. Nu alweer 2 keer gehad met uitgeschakelde start/stop waarbij de auto niet afsloeg maar niet in een versnelling wilde. (alleen rechts-links in vrij). Het moeizaam, soms onder enige dwang schakelen heb ik al 80 keer gehad.
Afgelopen donderdag (26 oktober 2017) was dus de 4 keer in 14 maanden dat schakelen geheel niet ging, en pas na 3 minuten rommelen (koppelen, ontkoppelen, schakelen etc.) gaf het systeem mij weer enige controle over de auto terug.
Een relatie van mij heeft gelijktijdig uit dezelfde productielijn een Tourer en heeft sinds 1,5 maand gelijke klachten.
Opel kent het probleem niet???? vreemd na voorgaande berichten te hebben gelezen.
Het blokkeren van de (her-)start na schakelprobleem (alleen vrij, koppeling los -> start/stop) is volgens mij een softwareprobleem.
De auto geeft de melding "koppeling indrukken om te herstarten, echter reageert de auto niet meer op de koppelingssensor.
Bij mijn relatie kreeg deze de auto gestart met de start/stopknop 6 seconden ingedrukt te houden (herstarten computer????).
Ikzelf heb dit niet kunnen testen omdat ik nu structureel de start/stop-systeem uitschakel.
De auto staat nu in de werkplaats en er wordt naar een oplossing gezocht, echter ben ik bang dat dit een groter probleem is dan zij op dit moment stellen, alszijnde een incidentele klacht....!!!!
Dit wil ik niet meer meemaken, zeker niet op de snelweg... 17.000 km nu gereden, durf geen km meer mee te rijden!!!!
Helaas, heerlijke auto, maar dan wel zonder problemen a.u.b.